15.4.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Renault Megane Grandtour dCi 110 Limited, bolji od Škode Octavije Combi 1.6 TDI?

Funkcionalan, udoban i siguran kompaktni karavan s bogatom opremom i 'pogođenim', uglađenim dizelašem od 110 KS, korektnih performansi i niske potrošnje, 'poštena' je mjera za obitelj i biznis...

Renault Megane četvrte generacije predstavljen krajem 2015. na naše je tržište stigao na proljeće 2016. Nastavio je trendom dizajna prednje maske s 'obrvama', zanimljivom izvedbom LED-elemenata. 

Već hatchback model, izvedbom, tehnologijom i  opremom pokazao je da itekako može biti alternativa Golfu, pogotovo nakon što je nedavno, uz osnovnog dizelaša 1.5 dCi (koji je poput 'dobrog starog vina') dobio novog, prvoklasnog turbobenzinca 1.33 s direktnim ubrizgavanjem, razvijenog u suradnji s Daimlerom (Mercedes-Benzom) kojeg ćemo uskoro testirati. 

Već tradicionalno, uz osnovni hatchback model zanimljiv u ponudi je karavan Grandtour, kojem je dužina povećana na 4626 mm (+267), a da su francuski stručnjaci temeljito odradili posao, pokazuje što je međuosni razmak pritom rastegnut na 2712 mm (+43 mm). Naima, većina proizvođača, karavan stvara tako što na osnovnu hatchback formu jednostavno 'nasadi' karavanski 'rep'. 

Razlog: dobiven je prtljažnik osnovnog obujma 521 litar, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do 1504 l, koji nije rekordan (Octavia Combi 610 do 1740 l), ali je sasvim pristojan. Pogotovo što je ispod podnice, u dva odvojen odjeljka 50 dodatnih litara. 

No, kako se u pravilu radi o raspodjeli prostora putnici/prtljaga, uz više nego korektan gepek dobiven je najveći komfor na stražnjim sjedalima u klasi. A kad se preklope stražnja sjedala, dobiva je 2,7 metara utovarnog prostora. To francuskom karavanu otvara široke mogućnosti primjene u obiteljskom i poslovnom okružju. 

Pogotovo uz funkcionalnu i kvalitetnu izvedbu te bogatu opremu. Tradicionalnu francusku udobnost, na ugodno profiliranim sjedalima i uz hi-tech kokpit s preglednim dodirnim ekranom dijagonale 18 cm (aplikacije Android Auto i Apple Car Play) unaprijeđena je dobrim prigušenjem buke i vibracija.


Megane Grandtour djeluje i jest 'pošten komad auta', elegantan, funkcionalan i siguran (suvereno je osvojio pet Euro NCAP zvjezdica) i udoban, a vizualni dojam i udobnost 'pojačava' bogat paket opreme Limited.

A ono što je posebna, realna prednost je dizelaš 1.5 dCi sa 110 KS i 250 Nm. Ne treba žaliti za njegovom snažnijom verzijom sa 116 KS i 260 Nm, kakvu smo vozili u Kadjaru, jer i ova pruža sasvim korektne performanse, a spada u klasu niže autoosiguranja. Jedan je od najuglađenijih i najelastičnijih dizelaša na tržištu, a o performansama najbolje 'govore' rezultati mjerenja. Uvjerljiv karavanski Megane do stotke ubrzava za 11,4 s i postiže 193 km/h. 

Nije da će vas, pritiskom na papučicu akceleratora, 'prilijepiti' za naslon sjedala, ali vuče korektno i dovoljno dinamično. Pomaže mu precizan, dobro odmjeren 6-stupanjski mjenjač pa je u gradu dinamičan, na autocesti lako vozi u 'pravom ritmu' (140 do 160 km/h).

Ima i dovoljno snage za pretjecajnu traku. Jasno, ne treba očekivati čuda, ali vrlo je ugodan za duža putovanja, jer brzinu od 140 km/h drži pri 2700/min, pa je razina buke niska, a i potrošnja je korektna. 

Voznim svojstvima doprinosi i dobro složeno podvozje, premda je straga unaprijeđeni polukruti ovjes, na 17 colnim aluminijskim naplacima s gumama 205/50 R 17 i tradicionalno snažnim kočnicama. A realna potrošnja od 5,5 litara dodatan je adut. Kod oštrije vožnje može prijeći šest, ali se zato štedljiviji mogu voziti s 'peticom', i niže.

 I cijena od 166.930 kn, obzirom na sve što nudi je korektno 'odrezana'. Bez doplata, ovaj dizelski Megane karavan, kojemu ni tada ništa ne fali, stoji 147.840 kn.

Sve zaokružuje uvjerljivu cjelinu, kojom ovaj karavanski Megane itekako može 'zapapriti' na tržištu etabliranoj Škodi Octaviji Combi 1.6 TDI. 


Ugodna, dubokoprofilirana sjedala, prostranost u vrhu klase, pregledan kokpit i ugodan, precizan 'šaltung' povećavaju udobnost, a klasična ručna kočnica draže nam je rješenje od električne

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 1461 ccm

Provrt x hod: 76 x 80,5 mm

Snaga: 81 kW (110 KS) pri 3750/min

Moment: 250 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4626 x 1814 x 1447 mm

Međuosni razmak: 2712 mm

Cd: 0,28

Krug okretanja: 11,2 m

Masa/nosivost: 1425/540 kg

Prtljažnik: 521 - 1406 l

Spremnik: 47 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 320 mm/diskovi 280 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/50 R17 (standardne 205/55 R16)

PERFORMANSE

Brzina: 193 km/h

0-100 km/h: 11,4 s

Potrošnja (EU): 3,7/5,1/4,2 l/100 km

Na testu: 5,5 l/100 km

CO2: 95 g/km

CIJENA

Testni model: 166.930 kn (22.558 eura)

Bez doplata: 147.840 kn (28.587 eura)


VRLINE I MANE

+ funkcionalnost i izvedba

+ sigurnost i stabilnost

+ korektne performance, povoljna potrošnja

+ bogata oprema

- ništa bitno





BMW banner