5.7.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Renault Megane RS TCe 280 - ikona trackday susreta i dalje je mjerilo ultimativnosti

Nastavak R.S priče nije mogao dobiti bolji epilog, vozačka poslastica iz Francuske opet je oduševila. Ikona 'hot hatcheva' u standardnoj inačici donosi 280 KS, dovoljno da u vama probudi demona. Idemo se voziti...

Još uvijek negdje u našoj memoriji, možemo iskopati lijepe uspomene prilikom druženja s njegovim prethodnikom. No, prvi dojam i nastup koji ostavlja uživo novi Megane RS tjera nas da živimo samo za ovaj trenutak.


'Hardcore' izvedba kompaktnog Renaulta na najbolji mogući način je prenijela ultimativnost Renault Sport odjela i njihovu predanost poslu. Kada pri tome znamo da je njihovo radno mjesto staza, onda ni proizvod koji su uzeli pod svoje, ne može biti ništa drugačiji.

Nakon što je Clio R.S uspješno prešao na format s pet vrata, isto je učinio i veći brat - Megane R.S. Zagovornici marke i ovog programa odmah će reći kako se time izgubio dio brutalnosti i mnoge druge osobine. Ne, bi se složili s time, ali o tome ćemo kasnije. Koliko je poseban ovaj automobil, a (nažalost) kod nas i iznimno rijedak, već na prvu otkriva ova njegova posebna narančasta boja (12.300 kuna u doplati).


Gotovo 'DTM' formata, njegova proširenja stvarno izgledaju dojmljivo na cesti. Tu je i uvijek prisutni, prepoznatljivi detalj - središnje smješteni ispušni nastavak  (foto: Domagoj Kovačić)

Dok pišemo ove retke, u međuvremenu se pojavila još brutalnija Trophy (300 KS, smanjena masa) inačica, a danas i Megane RS-R varijanta (limitirana na 500 primjeraka). No, mi se vraćamo na testirani primjerak koji nam se predstavio s Cup paketom, ali i šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Naglašavamo to, jer je s ovom generacijom dostupan i s EDC automatskim mjenjačem s dvije spojke.

Spomenuti paket donosi Cup ovjes kao dio paketa (13.000 kuna u doplati), koji osim nižeg nastupa od 10 mm donosi i zaustavljač diferencijala, kao i istaknuta, crvena Brembo kočiona kliješta. Na našem Meganeu RS još smo primijetili Bi-metal disk kočnice (8.400 kuna skupa igra). Kako dodajete određene elemente na njega, RS postaje sve siroviji, baš onakav kakav profil ljudi kupuje ovakav automobil. Možemo se poistovjetiti s njima...

Za vrijeme druženja s Megane R.S izvedbom, imali smo prilike susresti se na jednom okupljanju i s VW Golf GTI i Seat Leon Cuprom. Nevjerojatno, koliko se ovaj Francuz isticao među okupljenima...

Već s prvim sjedanjem u automobil, shvaćate da ovdje više ništa nije kao u klasičnom automobilu. Njegova izrazito profilirana sjedala natjerat će vas da razvijete novu metodu sjedanja u automobil. Kada uzmete upravljač u ruke, odmah će vas i materijal alcantare (2.500 kuna u doplati) podsjetiti zašto je i ona dio ove priče. Njegov nabijeni izgled, tako ostavlja dojam i kroz vožnju. Mjenjač je izrazito čvrst, ali i precizan. Voljeli bi jedino da malo drugačije leži u ruci, ali i da su hodovi između stupnjeva za nijansu kraći. Ali naše 'gunđanje' završava kada čujemo žamor koji dopire iz ispušne grane (ne i 1,8-litrenog turbaka!).

Novi benzinac s pomalo netipičnim obujmom motora, 1798 ccm pokazuje svoj raskoš u punom obliku. Voljeli bismo ga ispitati na valjcima, ali postignute performanse (naših 6,3 s do 100 km/h, 5,8 s tvornički) potvrđuju kako su 'konji' na broju. Ubrzanja i međuubrzanja su na strani Francuza, jedino osjećaj brzine na autoputu djeluje prilično izražen. Njegovi 280 KS, omogućuje krajnjih 255 km/h, ali su i prilično žedni. Ako se zaigrate s dinamičnom vožnjom, računajte da bi na benzinskoj ponovno mogli biti već nakon 300 prijeđenih kilometara. Mi smo kroz test bilježili u prosjeku između 11-12 litara, ali ta brojka je znala biti i bitno veća. Ništa čudno za ovakav tip vozila...

Kako Megane RS izgleda u svakodnevnom životu? Iskreno, nije baš automobil za svaki dan, ali zaljubljenici će to napraviti od njega. U normalnim intervalima vožnje Megane je agilan, ali na gradskim prometnicama ne 'oprašta' šahtove i rupe. Čak ni akustika više nije problem, jer je prilično dobro odrađena izolacija vozila. Nešto tvrđe kvačilo posebno će vam u gradu upasti u oko, kao i njegova okretnost (zasluga ide 4Control opciji skretanja kotača).

Ono što nas je najviše oduševilo, s obzirom na to da je testirani primjerak već na brzinomjeru debelo premašio brojku od 40.000 prijeđenih kilometara, na njemu se nije osjetilo. Obično baš Francuze povezujemo s nekim čudnim zvukovima i lupanjima, ali ne, to nije slučaj kod novog Meganea RS. U tom pogledu nas je baš ugodno iznenadio, pogotovo ako znamo da je automobil prošao brojne redakcije, probne vožnje, staze, druženja...

Izrazito sportski orijentirana unutrašnjost, posbeno upadljiva su profilirana sjedala i alcantara materijal na upravljaču...

Dosta smo glumili fine i staložene ljude, vrijeme je da vam stvarno otkrijemo i RS gumb. Biranje programa iz Comfort zone, u onu Sport bitno mijenja karakter vozila.
Osim zvuka koji osjetite kao da dopire ispod vas, volan postaje puno 'teži', a papučica gasa još osjetljivija. Mijenja se ambijentalna rasvjeta, digitalni brzinomjer prebacuje se u doslovno mod za stazu. Svi parametri od jednom su dostupni i vidljivi u cijelosti.

Zavojite ceste oduvijek su bilje prijatelj ultimativnog Meganea, pogotovo uz pojavljivanje 4Control sustav. Po prvi put je postao dio R.S. programa i ona poznata fraza, da skreće kao po šinama, sada je značenje podigla na razinu više. Velika snaga dobro se prenosi na prednje kotače, a otvaranje/zatvaranje diferencijala u zavojima oprašta i lošiji ulazak u neki zavoj.

Riječ je o uistinu posebnom automobilu, koji ruku na srce ima žestoku konkurenciju. Je li najbolji? Teško je reći, ali da spada u vrh to je neupitno. Zato takav epilog za kraj ima i visoku cijenu, sve počinje od 244.100 kn, ali ako se malo zaigrate dobit ćete primjerak poput testnog koji je s brojanjem stao na nešto preko 315.000 kuna. Još nešto, trenutno nisu dostupni u konfiguratoru...
Renault Megane RS TCe 280

POGON
Motor: turbobenz., 4 cil., 16V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1798 ccm
Provrt x hod: 90,1x 79,7 mm
Snaga: 206 kW (280 KS) pri 6000/min
Moment: 390 Nm pri 2400-4800/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompakt C-segm, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4372 x 1874 x 1447 mm
Međ. razmak: 2669 mm
Krug okretanja: 10.3 m
Cd: 0,27
Masa: 1407/560 kg
Prtljažnik: 385 - 1245 l
Spremnik goriva: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 355 mm/diskovi 290 mm
Ručna: ručna
Naplaci: aluminijske
Gume: 245/35 R19

PERFORMANSE
Brzina: 255 km/h
0-100 km/h: 5,8s
Potrošnja (EU): 9,1/7,1/6,0 l/100 km
Na testu: 11,3 l/100 km
CO2: 161 g/km

CIJENE
Testni model: 315.751 kn
Početni model (R.S): 244.100 kn

VRLINE I MANE
+ vozne osobine
+ programi vožnje
+ ultimativan karakter

- Cup ovjes nije za svaki dan

foto: Domagoj Kovačić

Test: Renault Megane Grandtour dCi 110 Limited, bolji od Škode Octavije Combi 1.6 TDI?