25.10.2012. Autor: Željko Marušić

U Costa Smeraldi vozili smo novi Volkswagen Golf, sedme generacije

Hvalospjevi su opravdani - novi adut iz Wolfsburga najbolji je kompaktni auto dosad napravljen, teško mu je naći manu. Uh, konkurenciji će biti teško...

Konačno, na prezentaciji na Sardiniji vozili smo novi Volkswagen Golf, sedme generacije. I odmah zaključak: napravljen je i bolje od očekivanja, zapravo dorađen je do posljednjeg detalja. Na parkiralištu zračne luke Olbia među pedesetak parkiranih primjeraka izabrali smo model 2.0 TDI BlueMotion sa 150 KS i šest stupnjeva. 

Premda je Golf ostao Golf, jer poput Porschea 911 iz generacije u generaciju zadržava osnovni oblik. Klasičan je primjer toga kako proizvođač mora biti oprezan kod mijenjanja ikone, a da pritom mora biti vrlo temeljit pri obnavljaju tehnike. Walter da Silva imao je naizgled jednostavan, ali u stvarnosti zahtjevan zadatak. 

Unatoč teškom izazovu, svoj je posao odradio jako dobro. Odnosno, napravio ga je maestralno, jer je Golf ostao Golf, to se vidi s kilometra udaljenosti, a opet, puno je atraktivniji i dinamičniji. Sprijeda se uočava nova maska hladnjaka s jednom poprečnom letvicom, prednja svjetla s izmijenjenom optikom i dnevnom LED tehnologijom, dok je stražnji dio najviše na tragu šeste generacije, ali opet s dovoljno dobro zategnutim borama. 

Golf je ostao isti na prvi pogled, jer je još uvijek dovoljno prepoznatljiv, ali je ispod karoserije potpuno nov automobil. Blago uzdignuti i prema naprijed padajući bokovi te malo unatrag pomaknuta kabina s dužom haubom stvaraju dojam ozbiljnijeg automobila. Kvaliteta je podignuta na višu razinu, što je također odmah uočljivo.


Prve serije dostupne su samo s pet vrata, a sljedeće godine očekuje se pet novih izvedbi, uključujući karavan i električni e-Golf. Naši će kupci najviše birati model s petorim vratima i dizelašem 1.6 TDI sa 105 KS

Prilikom dizajniranja nove generacije Walter da Silva je morao napraviti niz kompromisa zbog zahtjeva Volkswagenovih inženjera. Glavni je bio korištenje nove MQB modularne platforme, koju će koristiti čak 40-tak različitih modela Volkswagena, što će rezultirati velikim snižavanjem proizvodnih troškova. 

Golf je zbog nje dobio 6 cm u dužinu što će se pozitivno odraziti na prostranost stražnje klupe (unatoč 3 cm nižem krovu) i prtljažnika, koji je narastao za 30 litara (na ukupno 380). Karoserija je izrađena od čelika visoke čvrstoće, porasla je upotreba aluminija, lakši su motori i ostali sastavni dijelovi, a koeficijent otpora zraka iznosi, za tu klasu rekordnih, 0,27.

Sve to omogućilo je uštedu od okruglo 100 kg na masi automobila (osnovna izvedba Golfa teži 1150 kg), što donosi bolja vozna svojstva i nižu potrošnju. Znatne izmjene napravljene su na armaturi koja sad, zbog rotacije prema vozaču i većeg osjećaja intimnosti, podsjeća na one iz zlatnog doba BMW-a. 

Svi prekidači su logično razmješteni, ergonomija je uzorna, a plastika je mekanija i ugodnija na dodir. Veliki zaslon za prikaz raznih informacija sada je osjetljiv na dodir i postaje serijska oprema. Instrumenti su, po uzoru na Passat, smješteni duboko uz sam gornji rub armature, a zbog estetike i preglednosti obrubljeni su prstenom od aluminija. 

Volan ima tanje krakove, mesnatiji obruč, a u odnosu na želje kupaca i ravni donji dio...


Prednosti izvrsne aerodinamike uočljive su na velikim brzinama, što smo provjerili na kratkim dionicama autoceste. Šum vjetra sveden je na minimum, a brz odziv na gas i kod velikih brzina pokazuje prednosti manje mase i bolje aerodinamike

Paleta motora još uvijek nije potpuna te su za sada poznati samo neki strojevi, koji će se ugrađivati u sedmu generaciju Golfa. Osnovni benzinac je 1.2 TSI s 85 KS, a slijedi 1.4 TSI da 122 i 140 KS, koji osvaja potrošnjom od 4,8 litara. 

To mu omogućava sustav koji ponekad dva od ukupno četiri cilindra stavlja van funkcije, ovisno o tempu vožnje. Posebno je zanimljivo da se u novoj generaciji turbobenzinaca s direktnim ubrizgavanjem 1.2 TSI i 1.4 TSI,, zbog problema s lancem za pogon bregastih vratila, Volkswagen vratio zupčastom remenu! 

To je dodatno smanjilo buku, da se, kad je u leru, pomisli da motor uopće ne radi. Toliko je tih i fino izbalansiran i prigušen. Dizeli su još ekonomičniji. Početni 1.6 TDI sa 105 KS troši između 3,2 i 3,8, a veći 2.0 TDI sa 150 KS popije 4,1 litara. Kasnije će na tržište stići GTI izvedba s 224 KS, dok će najpaprenija R raspolagati s čitavih 300 KS. 

Važno područje novog Golfa je sigurnost te će zato kupci osim uobičajenih sigurnosnih sustava moći nadoplatiti za: radarski tempomat, sustav za samostalno kočenje u slučaju opasnosti, sustav koji automobil zadrža u voznoj traci, ali ne samo upozorenjem zvučnim signalom, nego i laganom korekcijom na volanu. 

Sve to isprobali smo na testnim vožnjama po Sardiniji. U dva dana prešli smo oko 300 kilometara.


Komfornija, a olakšana izvedba, uz dorađene motore i podvozje, omogućila je da je vožnja ugodnija i dinamičnija. To je, konačno, pravi 'vozački auto', koji vuče na sportsku vožnju

Na parkiralištu aerodroma Olbia u prvoj smo seriji izabrali dizelsku verziju 2.0 TDI BlueMotion sa 150 KS, koju će birati kupci većih prohtjeva i debljeg računa (većina će birati osnovni 1.6 TDI sa 105 KS). Odmah smo uočili kvalitetnije izrađenu armaturu (premda je i dosadašnja bila OK), koja podsjeća na Passatovu. 

Općenito, dojam je sada više 'premium', Prostora je osjetno više, posebno straga, zahvaljujući rastegnutom međuosnom razmaku. Najviše su unaprijeđena vozna svojstva. Već nakon prvog zavoja osjetili smo da Golf sada bolje leži, a dizelaš sa 150 KS, zahvaljujući momentu od 320 Nm, u prva dva stupnja 'kopa asfalt'. 

Najugodnije iznenađenje je upravljanje i stabilnost. Već na prezentaciji su nam naglasili da je Golf 'ekstremno neutralan' - nema ni podupravljanja ni preupravljanja. A dizelaš 2.0 TDI puca od snage u svakom stupnju. Upravo tako.

U praksi to izgleda, doslovno, kao da vozi po tračnicama. U zaleđu mondenog turističkog područna Costa Smeralda vijuga kvalitetna cesta, kao stvorena za isprobavanje ležanja. Bez problema smo održavali tempo od 100 km/h kroz zavoje i za to ne treba nikakvo veće iskustvo. 

Uz snažan motor, užitku vožnje pomaže i mjenjač sa šest stupnjeva, koji 'vuče na šaltanje'. Sve je čvrsto i kompaktno, Golf stabilno stoji na kotačima i lako ga je kontrolirati. 

A i kočnice su za pet. Volkswagenovi stručnjaci su se potrudili da i razina buke u unutrašnjosti bude nešto niža. Dakle, sve dobro što smo o Golfu do sada slušali, u praksi se pokazalo još boljim, te iz Wolfsburga stiže novi jaki igrač, koji postavlja više standarde u kompaktnoj klasi. 

O detaljnijim dojmovima s prezentacije još ćemo pisati, a za kraj još nagađanje o cijeni. Prvi primjerci na naše tržište stižu krajem siječnja, a cijena će vjerojatno startati s oko 17.300 eura.


Zanimljiva je bila i vožnja verzije 1.4 TSI s povremenim isključivanjem dva cilindra (kod manjeg opterećenja). Zbog samo 120 prijeđenih kilometara nismo mogli procijeniti koliko je štedljiva, ali jesmo da se isključivanje cilindara praktički ne osjeća