22.3.2017. Autor: Željko Marušić

U Monte Carlu smo vozili Suzuki Swift četvrte generacije, novi hit niže klase

Izgleda kao redizajnirani prethodnik, a potpuno je nov, 120 kg manje mase, 5% štedljiviji, a najzanimljiviji je 'meki' hibrid SHVS s turbobenzincem 1.0 od 110 KS

Japanci su naučili lekciju od Volkswagena, pa su, kao i u slučaju Golfa unificirani izgled Swifta. To je bio prvi dojam kad smo na parkiralištu zračne luke u Nici ugledali redove uredno složenih, nebesko plavih i Ferrari crvenih Swiftova četvrte generacije. 

Reklo bi se da je tek redizajnirani prethodnik, a potpuno je nov. Dimenzijama 383 x 173,5 x 149,5 cm je centimetar kraći, četiri širi i jedan i pol niži. Da je riječ o potpuno novom modelu vidi se po međuosnom razmaku povećanom sa 243 na 245 cm. 

Prostranost je osjetno veća pogotovo sprijeda (komfor straga je OK za klasu, ali nije vrlina), a prtljažnik je povećan sa 200 na 254 litre. Ono što će mnoge zanimati, a jaki je adut, proizvodnja je iz Mađarske prebačena u Japan, što je dodatan plus za kvalitetu.

Novi je Swift napravljen na koncernskoj Heartec platformi, uz 65 posto dijelova noseće strukture izrađenih od čelika visoke i ultravisoke čvrstoće. To je omogućilo da se, s jedne strane ukupna masa smanji za čak 120 kg (naravno uz optimizaciju svih dijelova). To pogoduje dinamičnosti i štedljivosti, a sve ukazuje da će osvojiti prt zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP testu.

Iz palete je izbačen dizelski motor 1,25/75 KS, koji je ionako bio Fiatov, a trendovi im ne idu u prilog. U paleti motora ostaje provjereni benzinac 1.2, kojemu je srećom, kao u Balenu snaga smanjena sa 94 na 90 KS (time ide u nižu klasu osiguranja), Sljedeći je 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 Boosterjet sa 110 KS.

Posebno je zanimljiva 'meka' hibridna verzija SHVS, koju smo vozili sa snažnijim benzincem. Riječ je o malom sklopu litij-ionske baterije i elektromotora, mase samo 6,2 kg, koji u trenucima kad je benzinac 'u podrumu' daje impuls od 50 Nm. U praksi to funkcionira uvjerljivo. Zaleđem Kneževine Monaco, na zavojitim običnim cestama i na autocesti uvjerili smo se da je Swift 'vozački' auto. 

Dinamičan je i okretan, a performanse su za pet. Do stotke ubrzava za 10,6 sekundi i postiže 195 km/h, a prosječno troši samo 4,3 litre (realno pet do šest, što je super). Dakle mala jurilica, zvrk, koji fino potegne, u zavojima se vozi sigurno i precizno s guštom, iznimno je osjećajan, a usto i snažno koči.

SHVS je dostupan s obje motorizacije, a osnovna, sa i bez SHVS u opciji ima i pogon 4x4 (ALLGRIP), dakle Swift s pravom cilja prema vrhu niže klase. Pogotovo što će, oz očekivanu startnu cijenu oko 83.000 kn biti tržišno zanimljiv. Nastavak slijedi...

DOBRO JE ZNATI

Swift je kod nas postao poznat po modelu prve generacije iz 1983., kojega su nakon početne nevjerice svi počeli hvaliti zbog izvrsne kvalitete i pouzdanosti te dobrih voznih svojstava, čemu je pomogla lagana izvedba. Proslavio se modelom GTI, koji se proizvodio 1989. do 2000. te je postao početni model mnogih 'golobradih pilota'. Sa 101 KS iz 1298 ccm i masu tek nešto veću od 800 kg do 100 km/h je ubrzavao za 9,7 s i postizao 188 km/h. Bio je zvrk na kotačima, ali zbog male mase opasno nestabilan pri visokim brzinama. Zbog perolake je konstrukcije bio opasno nesiguran u sudaru, pa su ga prozvali 'lijesom na kotačima'.

Kad se pojavio u ljeto 2010., mnogi su pomislili da se radi samo o temeljito redizajnom modelu druge generacije iz 2004. Na prvi su pogled gotovo jednaki, što je provjerena formula za uspjeh (911, Golf, Octavia, Mini). Radilo se ipak o potpuno novom modelu, produženom za 15,5, proširenom za 0,5 i četiri centimetra većeg međuosnog razmaka. Krajem 2013 eje blago je osvježen, u području branika, svjetala i unutrašnjosti. Dovoljno da izdrži do sada