21.9.2018. Autor: Željko Marušić

U redizajniranoj Mazdi CX-3 predstavljen Skyactiv-D 1.8 sa 116 KS

Japanski crossover B-segmenta osvježen gadgetima i opremom, najvažniji motor pokazao da dizelaši itekako imaju budućnost, jer je dinamičniji, štedljiviji i čišći, filigranski dorađen najbolji je u klasi

Mazda CX-3, crossover B-segmenta iz Hiroshime, predstavljen krajem 2014. dobio je poželjnu kuru Botoxa, uz dorađenu prednju masku dobio je naprednije farove s LED-icama i atraktivnije 18-colne felge. Dovoljno da se vidi da je to osvježen model, ali ne toliko da će vlasnici dosadašnjeg imati dojam da im je njihov ljubimac 'ostario preko noći'.

U unutrašnjosti promjene i unapređenja donose: električnu parkirnu kočnicu, veću središnju konzolu i šire naslone za ruke naprijed, sjedala su ugodnije oblikovana i izrađena od boljih materijala. Upravljački je sustav dobio i MRCC (Mazda Radar Cruise Control) te za kočenje Advanced SCBS (Smart City Brake Support).

Uz blage dorade benzinske palete stigao je dizelaš 1.8 Skyactiv-D 1.8 sa 116 KS, koji mijenja 1.5 sa 105 KS, kojeg smo u CX-3 testirali. Donosi sitne, ali bitne pozitivne promjene, omogućava bolje performanse, pogotovo elastičnost, uz nižu potrošnju goriva, što prikazujemo u tehničkim karakteristikama modela CX-3 dolje (promjene novog modela su označene crveno). 

I tu dolazimo do paradoksa - potrošnja je povećana s 4,0 na 4,4 l/100 km, a emisija CO2 povećana sa 105 na 114 g/km. Ali nove su vrijednosti po nedavno uvedenom WLTP ciklusu, koji je realniji - dakle, formalno su vrijednosti više, a stvarno su niže. 

Deklarirano troši 4,4, a lijepo se može voziti s realnim prosjekom i nižim od pet litara, što je super. 

I jedini ispunjava norme Euro 6d Temp bez zahtjevnog i skupog sustava AdBlue, zahvaljujući perfekcioniranju sustava ubrizgavanja i izgaranja, te preoblikovanih komorama za izgaranje, zahvaljujući 'oštrijim' klipovima.


POGON 

Motor: turbodiz., 4 cil., 16V, lanac, blok od alu legure, sprijeda popr. 

Obujam: 1499 ccm 1759 ccm

Provrt x hod: 76 x 82,6 mm 79 x 89,7 mm 

Snaga: 77 kW (105 KS) pri 4000/min 85 kW (116 KS) pri 4000/min

Moment: 270 Nm pri 1600-2500/min 270 Nm pri 1600-2600/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji 

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: crossover C-segm, 5 vrata 

Gabariti: 4275 x 1765 x 1550 mm 

Međ. razmak: 2570 mm

Cd: 0,29

Masa: 1235 kg 

Prtljažnik: 350/1260 l

Spremnik: 48 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice 

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut 

Kočnice: samov. diskovi 295 mm/diskovi 281 mm

Ručna: mehanička električna

Gume: 215/60 R 16 (opcijske 215/50 R 18)

PERFORMANSE 

Brzina: 177 km/h 184 km/h

0-100 km/h: 10,1 s 9,9 s

Potrošnja (EU): 4,4/3,8/4,0 l/100 km 4,8/4,1/4,4 l/100 km

Emisija CO2: 105 g/km 114 g/km