15.5.2019. Autor: Željko Marušić i Mato Pavličević

U Zagrebu predstavljen osvježeni Renault Twingo

Osnovni model s klimom, radijom i 5-godišnjim jamstvom stoji 67.900 kuna. Pa to je super...

U kišom okupanom Zagrebu, upravo vozimo osvježeni Reanult Twingo. Razigrani mališan pravo je osvježenje u ovom više jesenskom, nego proljetnom razdoblju... Najmanji model francuskog proizvođača donio nam je neke zanimljive promjene.

U svojoj trećoj generaciji Twingo je radikalno izmijenjen sa straga postavljenim motorom, zato što platformu i mehaniku dijeli sa Smartom Forfour s kojim se i proizvodi na istoj traci u slovenskom Revozu. Osvježen i dotjeran je predstavljen na salonu u Ženevi, a sada je stigao i na naše tržište. Sprijeda je potpuno redizajniran, s elegantnijim prednjim odbojnikom na kojemu više nisu okrugla dnevna LED svjetla. Ona su sad u obliku slova C, postavljena u glavni sklop svjetala i standardna na svim modelima.

Grafika prednje rešetke, i posebno bočni usisnici za zrak čine ga širim i modernijim. U najbogatijoj opremi nude se i kromirani elementi koji mu daju notu elegancije. Stražnji odbojnik je također redizajniran, kao i svjetla s „potpisom“ u obliku slova C. Twingo je sad niži za 10 mm, a na boku se može uočiti veći usisnik zraka, koji time poboljšava hlađenje motora i daje vozilu dodatnu dinamiku. Ponudi vanjskih boja dodane su dvije nove, Mango žuta i Quartz bijela. Za atraktivniju vanjštinu nude se tri paketa opreme, opcije atraktivnih naljepnica, Colour pack te šest različitih 15 i 16 inčnih aluminijskih naplataka. Tako se može dobiti nekoliko stotina različitih verzija.
S praktičnijom ručkom, vrata prtljažnika se sada mogu otključati i otvoriti u jednom pokretu. Dodajmo i važan detalj, sad je olakšano otvaranje i zatvaranje prednjeg poklopca ispod kojeg su posude s bitnim tekućinama. Tko je bar jednom po snijegu trebao doliti stakloper zna koja je to muka.


I iznutra je poboljšan. Središnja konzola je funkcionalno dorađena s podesivim držačem u koji se može staviti čaša ili postaviti pametni telefon u uspravan položaj. Sad su u donjem dijelu konzole dva USB i jedan AUX utor. Novi je dizajn ručice mjenjača, pretinac za rukavice je sada zatvoren na svim razinama opreme, a stražnja polica je redizajnirana i ojačana. Očito je da su u Renaultu pažljivo slušali korisnike i dotjerali Twingo prema njihovim naputcima
Tri su razine opreme; Life, Zen i Intens, dok se putnički prostor može individualno prilagoditi počevši od druge razine, s izborom između tamnih i svijetlih kombinacija boja presvlaka. Ova verzija ima i ručni klima uređaj i radio kompatibilan s R & Go aplikacijom za smartphone. Ova besplatna aplikacija pretvara iOS ili Android smartphone u user-friendly multimedijski sustav kompatibilan sa sigurnom vožnjom.

U najvišoj razini opreme, uz posebne presvlake i automatsku klimu, dodan je novi multimedijski sustav Easy Link sa 7-inčnim dodirnim zaslonom. Sa standardnom integracijom Apple CarPlay i Android Auto, novi zaslon može se koristiti za repliciranje korisničkog pametnog telefona. Jednostavno i sigurno se pristupa uređaju i najčešćim aplikacijama kao što su hands free telefoniranje, navigacija i glazba.
Ploča s instrumentima je lakirana u bijelo, dok su nasloni za ruke prošiveni za sofisticiraniji i ugodniji osjećaj. Baš kao i izvana, može se birati između paketa za prilagodbu boja (crna, crvena ili žuta), za promjenu nijanse armaturne ploče, ventilacijskih otvora, upravljača i vanjske obloge na ručici mjenjača. Šavovi presvlaka također mogu biti u odabranoj boji. Za sigurnost brinu četiri zračna jastuka i sigurnosni pojasevi sa zatezačima. Elektronska asistencija uključuje upozorenje o napuštanju trake i pomoć pri kretanju uzbrdo. 


Nudi se samo verzija s pet vrata, a s potpuno prema naprijed preklopljenim suvozačevim sjedalom nudi utovarnu duljinu od 2,31m.
Još jedna boljka dosadašnjeg modela je otklonjena, inertni i ne pretjerano štedljivi motori su sad prošlost. I dalje su pogonska opcija trocilindarski motori, obujma 998 ccm u atmosferskim verzijama SCe 65 i SCe 75, te 898 ccm u modelu TCe 95. Oba atmosferska motora razvijaju okretni moment od 92 Nm i isporučuju se uz ručni 5-stupanjski mjenjač. Snažniji motor razvija 135 Nm, a turbopunjač omogućuje brže reagiranje na niskim okretajima. Dostupan je s istim ručnim mjenjačem ili pravom poslasticom; automatski mjenjač EDC sa šest stupnjeva prijenosa je jedinstvena opcija u ovom segmentu. U skladu s Euro 6D standardima, novi motori opremljeni su sustavom Stop & Start. 


Cijene su također korigirane i kreću se od 67.900 kuna naviše, dok model le coq sportif stoji kuna.

Twingo “le coq sportif”
Renault je zajedno s francuskim sportskim brandom pripremio ekskluzivnu ograničenu seriju Twinga koja je odmah prepoznatljiva po posebnim oznakama na bokovima i „francuskim“ bojama vanjštine. Bočne trake na kabini su asimetrične, na lijevoj strani su francuske boje, a trobojne pruge se vizualno preklapaju preko krova tako da je na desnoj strani samo logo „le coq sportif“. Kućišta retrovizora su obojana u crvenu. I iznutra je poseban, samo za ovaj model su drugačije obloge vrata, podne prostirke, ploča s instrumentima i ručica mjenjača. Kod nje je smještena pločica od brušenog aluminija s ugraviranom oznakom "Twingo by le coq sportif ”.
Potpuno je opremljen vrhunskim značajkama, uključujući integrirani multimedijski sustav EASY LINK 7, automatski klima uređaj, kameru za vožnju unatrag sa stražnjim parking senzorima, senzorima za kišu i svjetlinu itd. Bit će dostupan u bojama Quartz bijela, Crystal bijela, Lunar siva i Star crna i dostupan samo na tržištima Francuske, Njemačke, Španjolske, Portugala, Slovenije, Hrvatske i Japana.

Twingo je i dalje kralj okretnosti
Zahvaljujući motoru postavljenom straga, među gradskim automobilima ima najmanji krug okretanja od svega 4,30 m. Svojim kompaktnim dizajnom (dužine 3,61 m) može se glatko priključiti u gradski promet i parkirati na vrlo malim parkirnim mjestima.

Novi Twingo i službeno je dostupan kod domaćih trgovaca.





BMW banner