15.9.2016. Autor: Željko Marušić

Ubrzano trošenje 17-colnih guma na Alfa Romeu 159 1.9 JTD

Pogrešna geometrija kotača i nizak tlak zraka, smrt za gume

Zanima me zbog čega se kod nekih automobila gume ubrzano troše, odnosno brže nego kod drugih. Nakon dva Golfa početkom prošle godine kupio sam Alfa Romeo 159 1.9 JTD iz 2010., s gumama 225/50 R 17. Odmah sam kupio nove gume, no problem je što su se prednje gume već nakon 20.000 km toliko istrošile na rubovima, da mi je vulkanizer rekao kako ih je pametno promijeniti. To me neugodno iznenadilo, jer sam s prethodnima, na Golfu, redovito prelazio i 40.000 km... 

Luka B.


To su česta pitanja, koje razumijemo, jer su gume skupe. U vašem su slučaju ugrađene najšire gume. Osnovna je dimenzija 205/55 R 16 i s njom biste imali najmanje problema s trošenjem, a srednja je 215/55 R 16. Uzrok bržeg trošenja širih guma, koje bolje prianjaju, je u razlici obodnih brzina vanjskog i unutarnjeg ruba gume (vanjski  ide po duljoj putanji i bolje prianja, pa unutarnji proklizava). 

Dakle, šira se guma brze troši, a na trošenje utječu još tri faktora: stil vožnje, tlak u gumama te geometrija ovjesa. Nepravilno trošenje guma ukazuje ne nepravilan tlak u gumama ili nepodešenu geometriju ovjesa. Pojačano, ravnomjerno trošenje oba ruba ukazuje na vožnju s preniskim tlakom. Istrošena sredina gume posljedica je vožnje s previsokim tlakom u gumama. 

Pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešnu geometriju kotača. Ako se jedna guma troši s vanjske, a druga s unutrašnje, radi se o pogrešno podešenom upravljačkom mehanizmu. 

Pojačano trošenje vanjskog ruba jedne ili obje prednje gume ukazuje na grešku u bočnom nagibu ili usmjerenosti kotača. Nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih (balansiranih) guma. 






Mazda


Gulf

Tembo