19.8.2019. Autor: Željko Marušić

'Ukleto' raskrižje u Stankovcima uzelo još jedan život, izgradnja rotora je hrvatski prometni prioritet

Osma poginula osoba i 36 ozlijeđenih u više od 50 teških nesreća od 2011., na raskrižju kroz kojeg je tijekom turističke sezone prolazak 'ruski rulet', potvrdila je da dobra signalizacija ne može riješiti nelogično i pogibeljno prometno rješenje...

Današnja tragična nesreća na križanju državnih cesta D59 i D27 u Stankovcima, u kojoj je u sudaru automobila Fiat i Opel te kamiona poginuo 50-godišnjak, a najmanje tri su osobe ozlijeđene, dvije teško, potvrdila je ono na što ukazujemo već više od dvije godine - to je trenutačno najpogibeljnija prometna lokacija u Hrvatskoj, ne 'crna točka', nego 'crna mrlja'!

Izvještaji s terena potvrđuju desetke oštrih kočenja uz škripu guma svakodnevno te prolazak kroz raskrižje postaje 'ruski rulet'. Ovo je osma poginula osoba i 36. ozlijeđena u više od 50 teških nesreća od 2011., kad je zaživjelo ovo prometno 'rješenje'.

Problem je što turisti i ostali, vozeći državnom cestom D59, koja spaja autocestu A1, izlaz Pirovac, s Jadranskom magistralom u pravcu Murtera, Pirovca, Jezera i Tisnog, očekuju da su u prednosti te se zalijeću u raskrižje s D27, kao danas vozač Fiata daruvarskih registarskih pločica (dakle rent-a-cara), koja od Benkovca, preko Stankovaca vodi u Šibenik.

Prvi je problem što se ovdje u startu nije napravio rotor, a kako nevolja nikad ne dolazi sama, 'prometni stručnjaci', koji su 'osmislili' regulaciju prometa tim raskrižjem, prvenstvo prolaza nelogično su dali cesti koja je ljeti deset puta manje opterećena. 

Logika kako je ona opterećenija izvan sezone, potpuno je promašena, jer je glavnina problema ljeti, kad s Dalmatine, glavnom spojnicom autoceste A1 s obalom, u tom području, nahrupi rijeka domaćih i stranih turista, često umornih i nedovoljno koncentriranih na prometnu signalizaciju.. 

Jest, postavljana su četiri slijedna znaka koja završavaju znakom Stop i trepteća svjetlosna signalizacija, ali signalizacija koja funkcionira 'na papiru', u praksi je pogibeljno opasna. 'Lijek', očito ne rješava 'prometnu bolest,' izazvanu pogrešnim prometnim rješenjem. 

To je kao da smo zatrovali vodovod i podijelili građanima protuotrov, koji dobro djeluje, ali ima loše popratne pojave i onaj koji ga ne popije, je mrtav!. 

Sada 'jednim udarcem treba ubiti dvije muhe'. Vraćanje regulacije na ispravno-logično stanje, odnosno davanje prednosti pravca D59 prema D27 moglo bi se obiti o glavu. Nove pogibeljne situacije mogli ibi zazvati 'lokalci', navikli na ovo stanje. 

Nužno je, kao hrvatski prometni prioritet:

1. Postaviti vibracijske trake (uspornike) i dodatnu svjetlosnu signalizaciju na D59, sjeverno i južno od raskrižja.

2. U najkraćem mogućem roku, a najkasnije do lipnja 2020., izgraditi kružni tok na raskrižju državnih cesta D59 i D27.

Slika je ilustracija





Mazda


Gulf

Tembo