14.10.2019. Autor: Roberto Baždo

Unimog zadužen za metro liniju i vlakove od 200 tona

U Amsterdamu je zabilježen jedan zanimljiv slučaj krajem prošlog tjedna, na usponu od 4% uskočili su čudesni radni strojevi iz Mercedes-Benz radione

Nova linija metroa M52 u Amsterdamu duga je 9,7 km, od toga je 7,1 km koja prolazi pod zemljom.

No, nama nije zanimljiva toliko spomenuta trasa, koliko pomoćna vozila, točnije strojevi oko nje.  Ako se vlak pokvari, pomoć je potrebna čim brže. U tu svrhu, dva cestovna, odnosno željeznička vozila marke Mercedes-Benz Unimog spremna su za pomoć. Radeći u tandemu, ova Unimog cestovna željeznička vozila su dovoljno snažna da izvuku čak i najteže metroe od 200 tona iz tunela do uspona od četiri posto.

Ova tandem operacija moguća je otkako je amsterdamsko prijevozničko društvo GVB dobilo pojačanje u vidu dodatnog Unimoga. Prvo vozilo bilo je  isporučeno 2017., kao model U 423 koji može isporučiti 170 kW (231 KS) i 900 Nm okretnog momenta. Da bi se snaga učinkovito koristila na šinama, vozila su opremljena spojkom pretvarača zakretnog momenta. S

Novi Unimog U 423 sa zatvorenom kutijom karoserije, osnaženim kočionim sustavom i hidrauličkom opremom za preusmjeravanje je fleksibilno višenamjensko vozilo za gradsku prijevozničku tvrtku GVB Amsterdam koje se koristi za velik broj operativnih poslova i zadataka održavanja. S druge strane, stariji Unimog U 423 opremljen je dizalicom za utovar umjesto karoserije kutije. GVB ga koristi prilikom popravaka ili za vuču strojeva.

GVB, gradska prometna korporacija, vodi brigu oko podzemnih vlakova, tramvaja, gradski autobusa i gradski trajekte. Tvrtka godišnje prevozi 227,1 milijuna putnika, a s oko 5.000 zaposlenih jedan je od najveći uopće poslodavaca u Amsterdamu.





Mazda


Gulf

Tembo