9.3.2015. Autor: Željko Marušić

Vozili smo: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Dinamičan i spreman za boj s Passatom, dizelaš od 150 KS više nego dovoljan

Fordovi, pa tako i Mondeo, ni izdaleka nisu popularni na našim cestama, kao što su bili 60-ih i 70-ih, kad je Taunus u srednjoj klasi bio statusni simbol 'par excellance', paralelno s Opel Rekordom. Danas, na 'praunuke' oba modela - Mondeo i Insigniju - Passat gleda s visoka. Premda je 'zakon' iz Wolfsburga upravo ovjenčan titulom 'Europskog auta 2015. godine', nakon vožnji oba modela teško je ruku u vatru staviti da je bilo koji baš bolji. Oba su izvrsna, što dovoljno govori koliko je kvalitetno napravljen novi Fordov 'igrač'. Dobro se podsjetiti...

 ... prvi je Mondeo krajem 1993. naslijedio  Sierru  (koja je,  pak, 1982. naslijedila Taunus) te prigrabio titulu ‘Europskog auta 1994. godine’. Drugome je titula za 2001. izmakla ‘za dlaku’ ('izlobirana' je Alfa 147), a treći je 'vatreno krštenje' imao 2006. u filmu Casino Royale (u prodaji od proljeća 2007.), a kad se agent 007 udostojio ući u 'konfekcijsku' limuzinu iz Kölna, znači da su u Fordu posao odradili jako dobro. Nije to bilo neočekivano, jer je treći Mondeo izveden iz S-Maxa, ‘Europskog auta 2007. godine’. Četvrti se na američkom tržištu prodaje od 2012.


Limuzina iz Kölna, američkih korijena, dužinom 487 cm, prešla je granice srednje klase i rejting diže u nebo. Vozili smo model s najpoželjnijom motorizacijom (150 Nm i 350 KS) i najboljom opremom

Pune tri godine nakon američkog tržišne promocije Mondeo četvrte generacije stigao je kod nas. Najavljuje se kao potpuno nov, ali radi se ipak o izvedenici uspješnog prethodnika, što pokazuje i zadržavanje međuosnog razmaka od 285 cm. Poput ostalih Fordova dobio je uglednu masku u stilu Aston Martina. Rastegnut na gotovo 4,9 metara dva je centimetra duži i jedan niži od prethodnika. Izgleda impozantno te izvrsnim referencama prostranosti, čvrstoće i dinamičnosti ulazi na teren Passata.  Naravno, na našem tržištu nema šanse približit mu se prodajnim brojkama, za razliku od svjetskog,  ali ...

... svakako je zanimljiva alternativa. Vozili smo 2.0 TDCi Titanium, s najpoželjnijom motorizacijom i bogatom opremom, koja mu cijenu 'bilda' na 280.000 kn.  Testni je model s petorim vratima, a ta je funkcionalnija verzija skuplja 5000 kn od osnovne, s četvorim vratima. Prtljažnik od 520 do 1450 litara više je nego dovoljan, ali ipak treba naglasiti da Passat nudi 586 l u standardnoj konfiguraciji i čak 1552 kod preklopljenih stražnjih sjedala. Mondeo je oduvijek bio drukčiji od ostalih modela srednje klase te je već na prvi pogled 'pošten komad auta'. Velik međuosni razmak pruža puni komfor straga i kad su prednja sjedala gurnuta do kraja. Sportski ugodan osjećaj za volanom pojačava dojam dobrih performansi i potpune kontrole.


Kokpit  nije 'gospodski' kao u Passatu, naglasak je više na dinamičnosti. Sjedi se ugodno položeno, a kad se primi volan, nakon prva tri šaltanja i prvog zavoja, shvaća se da je to pravi 'vozački' auto

Zanimljiva grafika svih bitnih instrumenata pokazuje da u Fordu računaju i na mlađu populaciju. Mudra odluka! Srednji je dizelaš pogođen (osnovni 1.6 TDCi ima 116 KS, ali se kod nas ne uvozi), jer pruža dovoljan temperament. Testni je model opremljen  osnovnom verzijom provjerenog i dokazano dobrog dizelaša 2.0 TDCi, koji iz 1997 ccm razvija uvjerljivih 150 KS već pri 3500/min. Da se radi o 'ozbiljnoj motorizaciji potvrđuje i najveći okretni moment od 350 Nm. Rezultat: ubrzanje do stotke za 9,3 sekunde i 'špica' od 215 km/h. Treba li tražiti više? Ne, jer je to dovoljno i za vožnju u 'visokom ritmu'.

Pomaže mu 'ispeglana' silueta, koja osigurava vrlo dobru aerodinamiku (0,26) i nisko težište za izvrsno ležanje. Uz prvoklasno podvozje i upravljivost te naglašeno snažne kočnice u svakoj se situaciji stječe dojam potpune kontrole i sigurnosti. Užitak ga je voziti i po tome je bolji od  Passata. Usprkos velikim gabaritima dobro se snalazi u gradu (osim u javnim garažama), ali najbolje mu prijaju zavojite trase i autocesta. Tu je ovaj Mondeo 'car', premda se osjeća da bi lako podnio i dvostruko moćniju motorizaciju. Kome 150 KS i 350 Nm, ipak, nisu dovoljni, može doplatiti 10.000 kn za 2.0 TDCi nabrijan na 180 KS i 400 Nm, koji do stotke sprinta za 8,3 s i postiže 225 km/h.


Srednji (kod nas prvi) dizelaš spaja dinamičnost i štedljivost, radi uglađeno, a pomaže mu precizan i 'brz' mjenjač. Troši pet do šest litara te je niska potrošnja jedan od aduta

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common rail, intercooler
Obujam: 1997 ccm
Provrt x hod: 84 x 90 mm
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500/min
Moment: 350 Nm pri 2000-2500/min
Kompresija: 16:1
Pogon: na stražnje
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva 
Ovjes:  neovisan, McPherson, straga multilink
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 312 mm, straga puni 302 mm, ABS/EBD/BAS/CBC 
Gume: 235/60 R 17
Karoserija: limuzina D-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4871 x 1852 x 1482 mmOsovinski razmak: 2850 mm
Prtljažnik: 520/1445 l
Masa/nosivost: 1584/590 kg
Spremnik goriva: 70 l 
Krug okretanja: 11,9 m 
Najveća brzina: 215 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,3 s 
Potrošnja: grad 4,0 / otvoreno 5,1 / kombinirano 4,4 l/100 km 
Potrošnja na vožnji: 6,3 l/100 km
CO2: 115 g/km  
Cijena: 279.653 kn (36.319 eura), bez doplata: 229.900 kn (29.857 eura)
Cijena osnovnog dizelaša (2.0 TDCi Trendi): 209.900 kn (27.260 eura) 
Napomene: benzinci se ne uvoze, 4-vratni modeli su jeftiniji 5000 kn (639 eura) 


+ užitak upravljanja
+ stabilnost
+ sigurnost
+ potrošnja
- vidljivost straga




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume