12.9.2019. Autor: Nikola Jurković

Vozili smo: Ford Focus ST očaravajuće dinamičan, šalje RS u mirovinu

Prezentacija na europskoj razini održana je na domaćem terenu, u okolici Zadra isprobali smo najnovije uratke iz Ford Performance sektora. Izveli smo 276 KS na dalmatinsku magistralu...

Prve vožnje i prezentacije novih modela širom Europe, uvijek su zanimljive, ali domaći teren je nešto posebno. Pogotovo kada se to začini odličnim akterima i lijepim dalmatinskim ambijentom. Tim receptom vodio se Ford, koji nam je predstavio dva nova modela. 

Prvi na redu je Focus ST. Hrvatski automobil godine 2019. pokazao je najbolje od sebe u snažnoj ST verziji. Još naglašenijeg, a opet relativno nenametljivog dizajna, ima sve odlike za titulu najboljeg hot hatch modela. 

Već s prvim sjedanjem, odmah smo primijetili neke elemente koje nismo viđali do sada u standardnom Focusu. Profilirana sjedala i ST oznake na volanu prvo upadaju u oči. Sportski duh i više je nego očit, ali velike pohvale idu njegovim 'daily car' osobinama. 

ST oznaka jasno je vidljiva - Focus je s ovom sportskom inačicom, nakon odrađenih vožnji dobio još novih obožavatelja...

Tome svakako doprinose i četiri programa vožnje - Slippery, Normal, Sport i Track mode. Probajte pogoditi koji je bio naš izbor...

Naravno, Sport i Track opcija bile su nam u fokusu. Uvijek hvaljeni ovjes kada je Ford u pitanju, opet je podsjetio zašto je ova marka možda i najbolja u tom pogledu. Focus ST evidentno postaje tvrđi i izravniji na volanu. A zvuk iz auspuha je ono zašto ove automobile posebno volimo. Ni tu Ford nije zakazao. 

Sportski štih dodatno naglašavaju ST oznake, kao i profilirana sjedala. Na upravljaču odabirete programe vožnje...

Sama šasija prvi je put dobila adaptivne amortizere. Tu je i novi software koji kompenzira lakše upravljanje okretnim momentom. 

No, kako je ovaj segment postao nadmetanje između konkurencije, brojke su postale vrlo važan faktor. Focus ST dolazi po svemu viđenome uz uvjerljiv benzinski turbak od 2,3 litre obujma s 276 KS pri 5.500 o/min, te 420 Nm okretnog momenta pri 3.000 o/min, a sve to lijepo prati precizni šest stupanjski ručni mjenjač. Zato ne čudi samo 5,7 sekundi do 100 km/h, kao i krajnjih 250 km/h koje hvata ST. Na testnoj ruti dugoj nešto više od 100 km, zabilježili smo u prilično žustroj vožnji prosječnih - 12 litara potrošnje.


Iz svakog kuta prilično atrkativan, u početku prilično osporavani dizajn Focusa sada je jedan od jačih aduta modela...

U domaćim salonima naći će se i 2.0 dizelska verzija sa 190 KS (400 Nm), koja se može naručiti i u karavanskoj verziji. Ubrzanje do 100 km/h kod njega traje ipak nešto više, preciznije 7,7 sekundi. Ova verzija Focusa je jasno i ekonomičnija, tako da Focus s lakoćom može biti i na šest litara dizela u prosjeku.


Benzinski sklop donosi vatrenih 276 KS, a konkurencija dobiva kandidata za vrh

Što se tiče prodaje, Focus ST u benzinskoj varijanti dostupan je od 280.000 kuna. S obzirom na njegove performanse i zabavu koju pruža, pričamo o razumnom iznosu. Još nešto, kada znamo da se ultimativna RS izvedba neće pojaviti, ST još više dobiva na vrijednosti. 




Mazda


Gulf

Tembo