13.5.2013. Autor: Kristian Sikavićev

VOZILI SMO: PEUGEOT 2008 U FRANCUSKOJ ALSACE

Crossover na temeljima 208-ice oduševio stilom i uvjerio performansama

Zadnje dvije godine najveći automobilski hit su crossoveri B tržišnog segmenta, dakle niže klase, kojeg je 2009. otvorio Nissan Juke. Peugeot želi u tu utrku ući spreman - svježih ideja i sa poslovično atraktivnim dizajnom. Urban Crossover, kako ga zove proizvođač, nastao je na temelju 208-ice, novog gradskog subkompakta, hrvatskog automobila godine u izboru novinara. Ali sa vrijednosti više. I dok je 208 solidan gradski auto, koji je dobro startao na tržištu, 2008 treba, kako su rekli ljudi iz centrale Peugeota na predstavljanju u poznatoj vinskoj prijestolnici Europe Ribeauvilléu - 'pomiriti i funkcionalnost, i kvalitetu, i svestranost i emocije'.

Veliki zalogaj, ali prvih nas je 180 kilometara, koliko je trajala testna tura od Strassbourga do Ribeauvilléa, uvjerila da se Peugeot ovog zadatka primio vrlo ozbiljno. Dizajnom se naravno oslanja na 208, ali skladna karoserija rađena je iz nule: u velikoj konkurenciji koja je ove godine iznjedrila toliko crossovera b segmenta Peugeot si nije mogao dozvoliti polovična rješenja, pa tako ni u dizajnu. Peugeotovim dizajnerima treba čestitati na izvrsnom dizajnu, koji pomalo podsjeća na, za klasu veći, model 4008. Radili su ga timovi iz Francuske, Kine i Brazila, kako bi pomirio zahtjeve svih tržišta.

Giles Vidal, šef dizajna Peugeota, u tri riječi opisuje dizajn 2008-ice: 'Robusnost kroz proporcije'.
Dimenzijama je od 208-ice naravno veći - duži je 20 centimetara, a visina i crossover arhitektura omogućila mu je veličinu prtljažnika obujma čak 360 litara. Poveznica sa 208 svakako ima više u unutrašnjosti. Bilo bi zaista preskupo raditi skroz novi interijer za 2008. Središnjom konzolom dominira veliki display dijagonale 7 inča, head-up diplay, šest airbaga, traction kontrolom i elektronskom asistencijom kočenja. Kao što naziv Urban Crossover govori, 2008 je stvoren za grad i neće postojati 4X4 varijanta. No, za avanturiste, Peugeot je razvio sustav elektroničkog zatvarača diferencijala Grip Control sustav za bolje snalaženje na skliskoj podlozi

Međuosni razmak od 254 cm jednak je kao u modelu 208, a dužina od 416 i širina od 174 cm tek malo prelaze gabarite niže klase. Peugeot 2008 oduševljava stilom, što već postaje vrlina francuske marke. Uživo izgleda većom nego što to performanse pokazuju, a izvedba je uvjerljiva. Unutrašnjost podsjeća na onu u modelu 4008 i sve je ugodno i ergonomski složeno. Ponuda počinje s benzincem 1.2 VTi sa 82 KS, pet stupnjeva i prednjim pogonom. U benzinskoj ponudi su još 1.2 THP sa 109 i 130 KS te 1.6 VTi sa 120 KS. Zanimljivija je dizelska ponuda - 1.4 HDi sa 68 KS i 1.6 HDi sa 92 i 115. KS. Srednji je dizelaš, pored ručnog mjenjača sa šest stupnjeva, dostupan i s robotiziranim sa šest stupnjeva.

Na prezentaciji smo vozili snažniju dizelsku verziju, snage 115 KS, koja sa 6-stupanjskim mjenjačem osigurava uvjerljive performanse. Ipak, bez obzira na nevelike gabarite, ukupna je masa veća od 1,2 tone, pa se ne mogu očekivati čuda. Ali ubrzanje do stotke u 10,4 sekunde i najveća brzina od 188 km/h više je nego dobro za ovakav auto. Motor dobro povuče u svakom stupnju, a za pohvalu su upravljivost i stabilnost, kao da se radi o kompaktu. Zavojite francuske ceste bile su zgodan poligon za ispitivanje performansi i 2008-ica ih je uspješno apsolvirala. Kao stvoren je za gradsku vožnju, a dobro se ponaša i na asfaltu. Najvažniji je dojam - stječe se osjećaj vožnje većeg auta, a potrošnja je 4 do 5 litara. Završna obrada i materijali su vrlo dobri te, sve u svemu treba čestitati Peugeotu na uspješno napravljenom poslu. Bit će još riječi o ovom zanimljivom autu...

(dd)





BMW banner