24.9.2015. Autor: Toni Ruić

Voziti što dalje sa što manje energije

Nema organske materije koja u nekoj eksperimentalnoj fazi nije korištena kao pogonsko gorivo

Rast cijena fosilnih goriva nagnao je mnoštvo inženjera, znanstvenika i dizajnera na smišljanje kreativnih rješenja sa ciljem smanjenja potrošnje osobnih automobila te pronalaženja alternativnih goriva. Bez obzira je li riječ o korama banane, električnoj energiji, zrnima kave ili nekom trećem energentu, ideja nije nedostajalo. Neki od najatraktivnijih zelenih koncepata nikada neće zaživjeti, ali ih možete vidjeti na ovoj stranici. Dominic Wilcox predstavio je svoj koncept zelenog eko samovozećeg automobila koji je namijenjen za noćne vožnje. Naime, ovaj model u sebi ne sadrži sjedala, već krevet, a zamišljeno je da će se moći naručiti u tri veličine (za 2, 4 i 6 osoba). Wilcox predviđa da će ovakav automobil biti moguće proizvesti tek 2059., kada se i statistički očekuje da će broj stradalih u nesrećama pasti na nulu, jer će opstati samo autonomni automobili. Platforma će sadržavati elektromotor i samovozeću tehnologiju, a ostatak će se moći kombinirati u ovisnosti o željama kupca. Zeleni automobili često kao koncept koriste i raznovrsne sastojke koji su uobičajeni u prehrani, a pritom ne mislimo samo na otpadno prehrambeno ulje kao najčešću opciju. Volkswagen Scirocco iz 1988., na slici desno, prerađen je i kao pogonsko gorivo koristi zrna kave. Potrošit će kilogram sirove kave kako bi prevalio 4,8 km, što putovanje njime čini više od 50 puta skuplje nego da koristi fosilna goriva. 


CARPUCCINU za 100 KM  treba 20 kg kave,


EX Vehicle snagom  akumulatorskih bušilica juri 30 km/h


ELIICA: Electric Lithium Ion Car 

Proizvod japanskih inženjera (Sveučilište Keio) kojima je cilj bio napraviti najbrže električno vozilo na osam kotača. Takozvani japanski metak dugačak je 5,1 metar, do stotke stiže za manje od četiri sekunde, najveća brzina iznosi 370 km/h (postavljena na stazi  Nardò u Italiji), a na baterije ima autonomiju od 450 km. Svaki kotač pogoni elektromotor od 60 kW (82 KS), što daje ukupnih 653 KS. Sljedeći cilj je lov na rekord koji je postavio Bugatti Veyron Super Sport (430 km/h). 


TOILET BIKE NEO umjesto sjedala ima WC školjku (nije u funkciji), koja označava da se pogoni životinjskim izmetom. Spremnik osigurava autonomiju 280 km