31.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Vremeplov: Datsun 1000 (1966. - 1969.), pradjed Nissan Micre s klasičnom koncepcijom

Prvi japanski auto kojeg smo razmjerno često viđali na našim cestama 4-cilindrašem OHV sa 988 ccm 'čupao' je respektabilnih 62, kasnije 66 KS pri 6000/min, što ga je sa 625-705 kg i stražnjim pogonom činilo agilnim, a bio je pouzdan, štedljiv i 'nepoderiv'

Ponegdje prodavan kao Sunny, a drugdje, uključujući i naše krajeve, pod brojčanom oznakom 1000, pogrešno je upamćen kao Nissanov - tada još pod tržišnim brendom Datsun - odgovor na Toyotu Corollu, mada je predstavljen dva mjeseca prije nje. 

Ime Sunny izabrano je na natječaju, održanom u Japanu potkraj 1965. Predloženo je čak 3105 puta među 8 milijuna prijava. Ostat će u upotrebi čak do 1995., kada ga zamjenjuje Almera. Mehanički vrlo konvencionalan, s motorom uzdužno sprijeda, 4-stupanjskim mjenjačem i pogonom straga, preko krutog mosta s lisnatim oprugama straga.

Proizvodio se kao limuzina s 2 i 4 vrata, te karavan, prava 'toči i vozi' tegleća mazga, a kasnije i mali pickup. Samo su Japan i Australija upoznali i rijetku coupe inačicu, rađenu samo s desnim upravljačem. Redni OHV 4-cilindraš iz 988 ccm 'čupao' je respektabilnih 62, kasnije i 66 KS pri 6000/min, što ga je na 625-705 kg mase činilo agilnim.

 

Danas je poput većine ranih japanskih modela meta tunera, no u svoje vrijeme bio je poznat kao vrlo izdržljiv i sposoban za podnijeti neodržavanje, primjerci prodani potkraj 1960-ih bili su redovan prizor na našim cestama do duboko u 1980-e. 

S Mazdom 1000 pokrenuo je japanski proboj kod nas, gdje je mahom bio poznat kao 'Dacun'. Na globalnoj razini upravo je ovaj model prvi dobro upamćen i prepoznatljiv model Nissana.







Mazda


Gulf

Tembo