16.4.2019. Autor: Željko Marušić

Zašto i kada se pali lampica rada motora? Je li to opasno?

Nije bezazleno, jer paljenje lampice za elektroničku kontrolu snage EPC (Electronic Power Control) ukazuje na bitno odstupanje od radnih parametara, što može biti štetno i opasno, premda je ponekad i benigno...

Vozim Mazdu 6 2.0 iz 2011. koja je dosad prešla 146.000 km. Vrlo sam zadovoljan, ali mi se dosad nekoliko puta palila lampica motora. Zbog čega se to događa i što je uzrok. Je li problem u načinu vožnje ili kvaliteti goriva? Koliko je zo opasno za motor?

Zlatko M

Paljenje lampice za elektroničku kontrolu snage EPC (Electronic Power Control) pokazatelj je nepravilnosti u radu motora te najava prebacivanja u 'safe mode'. 

To inicira upravljački modul, radi zaštite vitalnih dijelova od oštećenja i prekomjernog habanja. Snagu smanjuje na 20 do 30 posto, kako bi se vozač mogao 'dovući' do prvog servisa, odnosno parkirališta. 

Problem je najčešće u ubrizgavanju (zbog nekvalitetnog goriva) ili paljenju, a može biti u senzorima za tlak usisnog zraka (MAP), lambda sondi kod dizelskog motora i u začepljenju ventila za povrat ispušnih plinova (EGR), odnosno filtra čađe (DPF).

Slika je ilustracija






Mazda


Gulf

Tembo