19.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Ruf CTR 'Yellowbird', 1987. najbrži auto na svijetu: 343 km/h

Lamborghini, Porsche, Ferrari..., svi su žudjeli za titulom najbržeg, no 1980-ih račune im je pomrsila mala njemačka tvrtka iz Pfaffenhausena, 'Žutom pticom' nabrijanom verzijom Porschea 911...

Ruf CTR, poznat i kao 'Yellowbird' jedan je od onih mitskih automobila za koje su svi čuli, no malo tko zna istinitu priču o njima. A ova je počela kada je jedan nespretni vozač Porschea 356 izgubio kontrolu, pretječući autobus kojim je upravljao Alois Ruf. 

Ruf je zaustavio autobus, provjerio je li vozač Porschea dobro, dogovorio šlepanje olupine i na kraju je i otkupio. Tako je započeo posao restauracije i modifikacije Porschea, a te modifikacije su bile tolike da je RUF u Njemačkoj zaslužio status samostalnog proizvođača automobila.

Opako frizirana verzija modela Porsche 911 Carrera 3.2 pokretala se rednim 6-cilindarskim zrakom hlađenim bokserskim motorom, obujma 3367 ccm, koji je s dva turbopunjača KKK (K26) i tlakom prednabijanja 1,1 bar, uz ubrizgavanje Bosch Motronic, osnažen na čak 469 KS pri 5950/min, uz najveći okretni moment od 553 Nm pri 5100/min.

Karoserija je bila uvelike izrađena od kompozitnog polimera ojačanog ugljičnim vlaknima (CFRP), prvi put u automobilu sa stražnjim pogonom i aluminijskih vrata i hauba, uz bitno poboljšanu aerodinamiku. Ultrasportskim performansama bilo je prilagođeno i sportsko.podvozje.


Uz pomoć ručnog 5-stupanjskog mjenjača (od 1988. bio je dostupan 6-stupanjski) snagu je usmjeravao na stražnje kotače s gumama 255/40 VR 17 (sprijeda su bile 215/45 VR 17) do stotke je ubrzavao za 4,1 sekundu i mogao je potegnuti 343 km/h.

Zahvaljujući tom statusu njihovi se modeli pojavljuju u seriji Gran Turismo igara, iako tvorci nemaju pravo na korištenje Porscheovog imena. Najpoznatiji je RUF svakako model CTR, koji je 1987. na stazi Nardo postigao 343 km/h, što ga je uvrstilo u Guinnessovu knjigu rekorda kao tada najbrži automobil na svijetu. 

Stefan Roser je njim odvezao krug na Nürburgringu za i danas više no respektabilnih osam minuta i dvadeset i pet sekundi, a Phil Hill i Paul Frère su oduševljenje modelom nakon testa za američki Road & Track objelodanili svijetu. 


I danas ljubitelji automobilizma diljem svijeta s respektom izgovaraju riječ Yellowbird, iako je taj nadimak rekordnom CTR-u dan zbog žute boje, a model ste mogli kupiti i u drugim bojama, samo ih je osam od ukupno 29 proizvedenih bilo žuto.

Slike: caranddriver.com


Pogledajte vožnju na slavnoj stazi Nürburgring Nordschleife:







Mazda


Gulf

Tembo