Savjeti

Dobro je znati: preširoka guma više šteti nego koristi, često je presk

Lošije drži na kiši i znatno je podložnija stvaranju opasnoga vodenog jastuka, znatno više opterećuje ovjes, ležajeve i upravljački mehanizam, a stvara i veće otpore kotrljanju...

Isplati li se Alfa Romeo 159 1.9 JTDm iz 2007.?

Bolja je opcija 8-ventilski sa 120 KS od 16-ventilca sa 150 KS. Jedini osjetljivi sklop je dvomaseni zamašnjak, a problemi s turbopunjačem u pravilu su posljedica štednje na ulju i prevelike kilometraže...

Važan savjet: Ne gasite turbomotor odmah nakon brze vožnje, vrlo je št

Dok motor radi turbopunjač se hladi motornim uljem, pa kad se motor ugasi, trenutno prestaje hlađenje, a u njemu zaostaje toplina izgaranja i povećavaju se toplinske razlike, što izaziva deformacije, oštećenja i habanje vitalnih dijelova

8 savjeta kako se popeti na rubnik, a ne oštetiti aluminijski naplatak

Posebice su ugrožene 17-colne i veće felge, pa se penjite samo kad je neizbježno. Rubniku priđite polako, pod 45 stupnjeva i kad ga guma dodirnete, zaustavite auto, pa se lagano popnite

Rezervni kotač ne stavljajte u opticaj, uvijek treba ostati u pričuvi

Ako bi ga ugradili, bolje bi prianjao od bočno-nasuprotnog (više ili manje pohabanog), što je opasno za kočenje, stabilnost i upravljivost, uz rizik zanošenja...

Plin može u wankel motor, ali teško, ovo su prednosti i mane:

Dobro je što nema ventila, pa ni problema s njihovim pregaranjem, a glavni je problem u skučenosti, zbog specifične izvedbe, s ovalnim, u sredini stisnutim kućištem, i dvije svjećice, pa je malo mjesta za plinsku brizgaljku...

Apsurd: 10 opasnih radnji za volanom, koje se ne kažnjavaju

Otvaranja limenki, konzumiranje hrane, paljenje cigareta, podešavanja retrovizora, sve radnje preko 'touch-screena', namještanje udaljenosti, visine i nagiba sjedala... opasno odvlači pozornost vozaču i može izazvati tragediju

10 savjeta za pravilno korištenje klima-uređaja i lakše ljeto!

Praktični savjeti, ali i uobičajene pogreške koje radimo tijekom ljetnog razdoblja nakon ovoga ćete lakše rashladiti svoje vozilo…

Šokantno: kune grizu kabele, crijeva, poklopce, manšete...

Simpatični krznaši, simbol naše valute, opasnost za vozila, branite se sprejevima, zaštitnom trakom, čeličnom mrežom i elektro-šokerima...

Audi A3 1.6 iz 2004. dobar, ali puno troši, htio bih dizelaša

Prilikom kupoprodaje trebat ćete investirati 5000-6000 eura, a potom možete očekivati povećane troškove održavanja. Mala je vjerojatnost da ćete profitirati, troškovi za gorivo tek su pola od ukupnih...

Jesu li turbomotori manje trajni od klasičnih?

Više su opterećeni, ali i izrađeni od kvalitetnijih materijala, pa imaju predviđeni vijek 250.000 km

Koliko su važni tlak i kapica na ventilu zraka?

Riječ je o važnom dijelu, koji sprječava ulazak prljavštine i nečistoća u ventil, što je važno za njegovu pouzdanost

Zašto se prazni se akumulator Ford Fieste 1.3 iz 2004.?

Problem je u 'gubljenju struje' odnosno neispravnom regulatoru napona ili alternatoru...

Elektromagnetsko pokretanje ventila, budućnost se odgađa, evo i zašto:

Ventile otvaraju elektromagneti, a zatvaraju opruge, zamjenjujući složen i masivan mehanizam s bregastim vratilima pogonjenim lancem ili zupčastim remenom. Pruža neograničene mogućnosti upravljanja radom ventila, ali je skup i (zasad) nedovoljno pouzdan

Isplati li se ugradnja plina u Toyotu Auris 1.6 Valvematic?

Nužna je skupa izvedba s direktnim ubrizgavanjem i često podešavanje. Zbog rizika pregaranja ventila, razmjerno velikog kod Toyotinih i Mazdinih benzinaca, ne preporučujemo ugradnju...

Što je to: VVT (Variable Valve Timing)

Podešavanje faze ventila (vremena otvaranja i zatvaranja) povećava elastičnost i snagu motora, koji zbog toga bolje vuče i manje troši...

Volkswagen Golf V: ovo su najčešći kvarovi prethodnog 'kralja kompakat

Oštećenje mjenjača zbog neodgovarajućeg ulja, problemi sa sinkronom 2. stupnja, zvuk u leru otkriva opasnu grešku napinjača zupčastog remena, 1.9 TDI teško pali zbog senzora temperature, propuštanje ulja na čepu kartera, greška hidrauličkog modula ABS-a...

Kako se mijenja filtar goriva na Audiju A3 1.6 TDI?

Ne savjetujemo vam da se upuštate u takve radnje, jer je nakon ugradnje novog filtra goriva sustav potrebno odzračiti. U protivnom motor neće upaliti, a može nastati šteta...

Prije geometrije provjerite kugle i selene

Podešavanje uz neispravno podvozje je neprecizno i štetno...

Dobro je znati: Jedanput skinuti remen ne smije se vraćati u motor...

... premda je naizgled u solidnom stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru ne može se kontrolirano elastično deformirati u svrhu prigušenja dinamičkih udara) i povećanog rizika pucanja