Savjeti

Važno: ulje u mjenjaču nakon 100.000 km svakako izmijenite!

Premda nije obvezna, izmjena ulja produljit će vijek mjenjača i olakšati šaltanje, a ako kupite rabljeni auto s više od 100.000 km, izmijenite ga svakako, jer ne možete biti sigurni da je ikad izmijenjeno...

Dobro je znati: Osovine za uravnoteženje, što su i čemu služe

Poništavaju neuravnotežene inercijske sile mase u oscilacijskoj kretnji te njihove momente, smanjuju dinamičko opterećenje i umiruju motor

Renault Megane II (2003. - 2008.), ovo su najčešće greške 'francuskog

Učestalo pregaranje žarulja fara, cviljenje iz stražnjih kočnica, zatajenje i gubitak snage benzinca 1.4 16V, problemi s alternatorom, vibracije klima uređaja, problemi s fazom bregastog vratila i hladnim startom dizelaša 1.5 dCi, blokiranje papučice spojke...

10 automobilskih zabluda zbog kojih gubite novac i ugrožavate sigurnos

Mnogi su osjetljivi i sujetni na svoje "znanje" iz automobilske tehnologije, premda je bez utemeljenja. Zbog toga nastaju problemi, uz veće ili manje troškove, a izlažete se i opasnostima

Pazite: Zbog štednje na ulju stradaju lanac, bregasta vratila i turbop

Pogoršavanjem parametara podmazivanja prvi su na udaru gornji dijelovi motora, u kojima, zbog manjka, pada tlaka ili gubitka viskoznosti ulja, nastaju nepopravljiva habanja i oštećenja

Dobro zapamtite: štednja na ulju se ne isplati!

Suvremeni dizelaši imaju propisane rokove izmjene ulja do 30.000 (i više) kilometara, što pokazuje strelovit uspon tehnologije motora i podmazivanja. Ipak, preporučljivo je ulje, zajedno s filtrom mijenjati nakon najduže nakon 15.000 km...

Dobro je znati: Jurnjava guta gorivo!

S povećanjem brzine naglo raste potrošnja goriva, posebice ako je automobil opterećen, a klima upaljena. Zbog toga je prilikom duže vožnje mudro izbjegavati forsiranje motora, a time se istodobno smanjuju rizici i stres u vožnji...

Dobar je tuning poput šlaga na tortu, ali...

Ako dimenzije naplataka i guma nisu po propisu ili ako je ovjes previše spušten, automobil se, uz prekršajnu prijavu isključuje iz prometa. Ako je snaga više od 10 posto veća od tvornički deklarirane, slijedi prekršajna prijava

Svakih 1000 km provjerite razinu motornog ulja i po potrebi ga dolijte

Mnogi zanemaruju redovito kontroliranje razine motornog ulja, zbog čega se motor može oštetiti i uništiti, zbog toga ne budite lijeni niti samouvjereni ('Moj motor ne troši ni kapi...'), redovito vadite kontrolnu šipku...

Pranje suvremenih motora više šteti nego koristi, evo i zašto:

Pranje motora sa sredstvom za odmašćivanje i vodenim mlazom pod tlakom kod novije generacije motora može napraviti više štete nego koristi, pogotovo ako se radi nekontrolirano i bez odgovarajuće zaštite:

Nakon servisa: budite lukavi pa provjerite...

Mnogi problemi i nevolje vlasnika automobila potječu od neodgovornog i nemoralnog postupanja servisera...

Natočili ste pogrešno gorivo u automobil. Što sad? Nije nimalo bezazle

Ako ste u dizelaša ulili benzin, stoput je gore nego obrnuto. Ne palite ga, jer možete napraviti štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste krenuli, a motor se sam ugasio

10 loših ljetnih navika kojima uništavate auto i pravite štetu

Uklanjanjem i izmjenom pogrešnog postupanja smanjujete rizik otkazivanja auta, prekomjernog habanja i skupih popravaka te nepotrebnih troškova i drugih neugodnosti...

Škoda Fabia 1.4 MPi iz 2002. troši puno goriva

Motor tog modela je trajan i izdržljiv, ali rastrošan, najprije provjerite ispravnost pumpe i regulatora tlaka goriva te lambda sonde...

Filtar čađe javlja grešku, začađenje, ovo je 'lijek':

Odvezite auto na autocestu ili obilaznicu i 'propušite', ako se problem javlja i dalje, pravac specijalizirani servis. DPF se može kvalitetno i povoljno očistiti...

Ford Mondeo 2.0 iz 2003. trese i gasi se u leru

Provjerite brtvljenje usisnog kolektora, možda povlači 'falš' zrak na brtvama/priključcima servouređaja ili senzora tlaka usisnog zraka (MAP)...

Što je to turbopunjač VNT ili VTG?

Turbopunjač promjenjive geometrije, preciznije, sa zakretnim krilcima turbinskog statora, recept je za povećanje elastičnosti motora i ranije 'buđenje' turbopunjača, od niskih okretaja...

Ako praonica štedi na četkama i održavanju, može vam oštetiti lak...

Koristite automatske autopraonice samo ako ste sigurni u njihovu kvalitetu, ali štetu na laku može vam napraviti i obična praonica, ako rade neprofesionalno, ovo je 'lijek' za probleme zbog ogrebotina koje mogu nastati:

Ne pali se ventilator hladnjaka rashladne tekućine u Ford Focusu 1.6 1

Problem morate odmah riješiti, jer se motor može opasno pregrijati i oštetiti/uništiti, kvar termoprekidača može vam riješiti svaki bolji autoelektričar...

Evo kako funkcionira diferencijal omogućava vožnju u zavojima, bez pro

Ima ga svaki automobil, kamion, autobus..., svi su čuli za njega ili znaju nešto o tome, a ovaj video zorno objašnjava kako funkcionira diferencijalni prijenosnik snage: