Servis

Pazite: Zbog štednje na ulju stradaju lanac, bregasta vratila i turbop

Pogoršavanjem parametara podmazivanja prvi su na udaru gornji dijelovi motora, u kojima, zbog manjka, pada tlaka ili gubitka viskoznosti ulja, nastaju nepopravljiva habanja i oštećenja

Dobro zapamtite: štednja na ulju se ne isplati!

Suvremeni dizelaši imaju propisane rokove izmjene ulja do 30.000 (i više) kilometara, što pokazuje strelovit uspon tehnologije motora i podmazivanja. Ipak, preporučljivo je ulje, zajedno s filtrom mijenjati nakon najduže nakon 15.000 km...

Dobro je znati: Jurnjava guta gorivo!

S povećanjem brzine naglo raste potrošnja goriva, posebice ako je automobil opterećen, a klima upaljena. Zbog toga je prilikom duže vožnje mudro izbjegavati forsiranje motora, a time se istodobno smanjuju rizici i stres u vožnji...

Dobar je tuning poput šlaga na tortu, ali...

Ako dimenzije naplataka i guma nisu po propisu ili ako je ovjes previše spušten, automobil se, uz prekršajnu prijavu isključuje iz prometa. Ako je snaga više od 10 posto veća od tvornički deklarirane, slijedi prekršajna prijava

Svakih 1000 km provjerite razinu motornog ulja i po potrebi ga dolijte

Mnogi zanemaruju redovito kontroliranje razine motornog ulja, zbog čega se motor može oštetiti i uništiti, zbog toga ne budite lijeni niti samouvjereni ('Moj motor ne troši ni kapi...'), redovito vadite kontrolnu šipku...

Pranje suvremenih motora više šteti nego koristi, evo i zašto:

Pranje motora sa sredstvom za odmašćivanje i vodenim mlazom pod tlakom kod novije generacije motora može napraviti više štete nego koristi, pogotovo ako se radi nekontrolirano i bez odgovarajuće zaštite:

Nakon servisa: budite lukavi pa provjerite...

Mnogi problemi i nevolje vlasnika automobila potječu od neodgovornog i nemoralnog postupanja servisera...

Kako produljiti vijek motoru? Ovo su pravi savjeti:

Ne forsirajte hladan motor, češće mijenjajte ulje, s filtrom, ne kupujte prejeftina ulja i 'no name' filtre, redovito provjeravajte razinu i po potrebi ga dolijevajte, podešavajte ventile, izbjegavajte preniske i previsoke okretaje...

Ovo niste znali: Kako 'pištolj za gorivo' prekida punjenje?

Kad se razina goriva približi čepu, podtlak u kontrolnoj cjevčici nestaje, pa se elastična membrana vraća u početni položaj i prekida dovod struje

Natočili ste pogrešno gorivo u automobil. Što sad? Nije nimalo bezazle

Ako ste u dizelaša ulili benzin, stoput je gore nego obrnuto. Ne palite ga, jer možete napraviti štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste krenuli, a motor se sam ugasio

10 loših ljetnih navika kojima uništavate auto i pravite štetu

Uklanjanjem i izmjenom pogrešnog postupanja smanjujete rizik otkazivanja auta, prekomjernog habanja i skupih popravaka te nepotrebnih troškova i drugih neugodnosti...

Škoda Fabia 1.4 MPi iz 2002. troši puno goriva

Motor tog modela je trajan i izdržljiv, ali rastrošan, najprije provjerite ispravnost pumpe i regulatora tlaka goriva te lambda sonde...

Stari benzinac teško pali, tri su moguća uzroka:

Prvi je u mehaničkoj dotrajalosti, drugi u nedovoljnoj količini goriva na brizgaljkama, a treći u slaboj iskri na svjećicama...

Filtar čađe javlja grešku, začađenje, ovo je 'lijek':

Odvezite auto na autocestu ili obilaznicu i 'propušite', ako se problem javlja i dalje, pravac specijalizirani servis. DPF se može kvalitetno i povoljno očistiti...

Ford Mondeo 2.0 iz 2003. trese i gasi se u leru

Provjerite brtvljenje usisnog kolektora, možda povlači 'falš' zrak na brtvama/priključcima servouređaja ili senzora tlaka usisnog zraka (MAP)...

Pravni savjet: Prijatelj mi je posudio pa razbio motocikl, kako do odš

Ako je motocikl bio tehnički ispravan i osiguran, nemate odgovornosti za štetu, pa ako nemate kasko osiguranje, osoba kojoj ste ga posudili treba nadoknaditi štetu...

Što je to turbopunjač VNT ili VTG?

Turbopunjač promjenjive geometrije, preciznije, sa zakretnim krilcima turbinskog statora, recept je za povećanje elastičnosti motora i ranije 'buđenje' turbopunjača, od niskih okretaja...

Očistio sam i balansirao turbopunjač na Škodi Superb 1.9 TDI iz 2004.

Problem je 99 posto u tandemskoj vakuum-pumpi, odnosno regulacijskom ventilu, što je jedna od rijetkih slabosti vrlo pouzdanog i trajnog turbodizelaša 1.9 TDI s ubrizgavanjem 'pumpa-brizgaljka'...

Ako praonica štedi na četkama i održavanju, može vam oštetiti lak...

Koristite automatske autopraonice samo ako ste sigurni u njihovu kvalitetu, ali štetu na laku može vam napraviti i obična praonica, ako rade neprofesionalno, ovo je 'lijek' za probleme zbog ogrebotina koje mogu nastati:

Problemi na tehničkom zbog povećanog sadržaja CO

Blago povišen sadržaj ugljičnog monoksida (CO) u ispušnim plinovima mnogi doživljavaju kao mali, a radi se o velikom problemu benzinskog motora, odnosno neispravnosti. Najčešći je problem u ubrizgavanju, paljenju, filtru zraka, lambda sondi, svjećicama...