Tehnika

Trebaju li gume na prednjim i stražnjim kotačima biti jednakih dimenzi

Ugradnjom guma različitog vanjskog promjera ili odstupanjem od tvorničkih dimenzija (ako su tvornički različite dimenzije sprijeda i straga), nastat će razlika brzina vrtnje kotača, koju će upravljačka elektronika 'prepoznati' kao proklizavanje pa će uključivati sustav ASR i reducirati snagu motora

Sljedeća stepenica sigurnosti: vanjski bočni zračni jastuk!

Inovativno rješenje njemačke tvrtke ZF za najopasnije udare u automobil donosi revoluciju u sigurnosti, jer višestruko smanjuje rizik pogibeljnog ishoda pri bočnom udaru...

Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili? Zbog lošeg održavanja i

Najčešći uzrok je nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, bez podešavanja povećava se rizik pregaranja, a rizike povećava preveliko opterećenje, turiranje motora na plin...

Sustav isključivanja cilindara ZAS (ACT), dva rade, dva ne rade i šted

Tehnologija isključivanja cilindara, kojom se potrošnja benzinaca približava dizelašima, nakon uvođenja u Volkswagenov turbobenzinac 1.4 TSI, postala je snažan adut u novom 1.5 TSI sa 150 KS...

S pogonom 4x4 zimi ne trebaju zimske gume? Uh, opasna, pogibeljna zabl

Automobil s integralnim pogonom otporniji je na proklizavanja i gubitak kontrole, pa pruža 'lažni' osjećaj sigurnosti, ali kad prokliže, to je preko svih kotača i vozač je bespomoćan. Neusporedivo bolji je 2x4 sa zimskim gumama, nego 4x4 s ljetnim!

Evo zašto je niska potrošnja goriva samo u prospektu:

Oprema, elektronički gadgeti, široko niskoprofilne gume i sigurnosni sustavi gutaju gorivo, a testovi (osim novog WLTP) nisu prilagođeni realnim uvjetima vožnje...

Brake by wire: napredne elektro-hidrauličke kočnice

Bolje i preciznije koče, ali su još uvijek nedovoljno pouzdane i prokleto skupe...

Treba li pri izmjeni zupčastog remena izmijeniti i semeringe koljenast

Tada je preporučljivo izmijeniti i sve dijelove koji su direktno i indirektno povezani na funkcioniranje tog sklopa, a i pumpu rashladne tekućine, jer se sve radi u istom radnom postupku...

BMW X3 (2003. - 2010.): mane premium SUV-a dostupnog povoljno

Službene mane serije E83: nemiran rad zbog oštećene usisne grane, pali se lampica motora zbog neispravnog aktuatora EGR-a, metalni zveket zbog podizača ventila uslijed manjka motornog ulja, indikacija kvara zbog blokiranog varijatora faze ventila...

Dobra alternativa: goriva iz otpada važnija od bioloških!

Za pet godina u zemljama EU-a udio alternativnih goriva u ukupnoj potrošnji doseći će 20 posto, a za toliko će se povećati i ukupni obujam prometa...

BMW Serije 3 (E90, 2005. - 2013.), ovo su mane najpovoljnije jurilice

Motor se gasi i lupa nakon hladnog starta, zujanje iz prostora motora s uključenim klima uređajem, problem s dizelskim grijačima, kvar senzora položaja bregastog vratila, problem s termostatom, propuštanje ulja na motoru...

Škoda Octavia 1.6 i iz 2001. teško postiže radnu temperaturu

Čini se da je otkazao termostat, koji je slaba strana inače vrlo pouzdanog i izdržljivog Volkswagenovog SOHC benzinca obujma 1595 ccm, ali problem može biti i u dotrajalosti...

Što je De Dion? Ovisni ovjes s vrlinama neovisnog

Krethodnik Multilinka, kojeg je nekad koristilo Alfa Romeo, a danas Smart i Twingo, zadržava krutu vezu među kotačima, ali je diferencijal odvojen i spojen s karoserijom, čime smanjje neogibljene mase...

V2V: budućnost u sinergiji među vozilima

Japanska 'formula' gradskog prometa komunikacijom među automobilima: automatsko parkiranje s distribucijskog mjesta štedi prostor i sprječava oštećenja...

Mazda produžava život wankelovog motora kroz REX

Sustav za povećanje dosega električnog pogona omogućit će električnom modelu MX-30 bitno povećanje autonomije i funkcionalnosti te neovisnosti o punionicama...

Backfire: opasna, ponekad pogubna povratna detonacija kod plinskih ure

Pojava vatre na pogrešnom mjestu - poznato je da se klasični plinski uređaji, s ubrizgavanjem u usisnu cijev, ne smiju ugrađivati u suvremene benzinske motore s usisnom granom od plastike...

Dobro je znati: Što je G-punjač?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena...

Evo zašto su prednji kotači zakošeni prema unutra. To se zove usmjere

Dva su bitna razloga: da automobil sam održava pravac i što se pri ubrzavanju, kod auta s prednjim pogonom, prednji kotači razmiču, pa se i zbog toga uzdužno ukošavaju

Radijalni pneumatici, Michelinova revolucija iz 1946.

Za razliku od dijagonalnih, kod kojih se vlakna susjednih slojeva noseće strukture sijeku pod kutem od oko 45 stupnjeva (dijagonalno), kod radijalne su postavljena radijalno (u smjeru radijusa kotača) te su susjedna međusobno gotovo paralelna, a na gaznu plohu okomita

26. listopada 1970. predstavljen Mercedes-Benz ESF 05, eksperimentalni

Na temelju legendarnog /8 (Strich Acht), serije W115, prije točno 49 godina napravljeno je 30 testnih modela kojima su postavljeni temelji napredne sigurnosne karoserije i sustava Euro NCAP...