Tehnika

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Dobro je znati: Zašto su hibridni pogoni formula za budućnost?

Uzimaju energiju motoru i spremaju kad je pretječe i vraćaju kad manjka te rješavaju najveću slabost (manu) benzinskih i dizelskih motora

Elektromagnetsko pokretanje ventila, budućnost se odgađa, evo i zašto:

Ventile otvaraju elektromagneti, a zatvaraju opruge, zamjenjujući složen i masivan mehanizam s bregastim vratilima pogonjenim lancem ili zupčastim remenom. Pruža neograničene mogućnosti upravljanja radom ventila, ali je skup i (zasad) nedovoljno pouzdan

ACIS (Advanced Corona Ignition): Plazma šalje svjećice u muzej!

Za razliku od svjećice, na kojoj se generira napon veći od 25.000 V, koristi se rezonancija strujnim valom od 1000 V, koja stvara elektromagnetski val od 1 MHz. Time se postiže pet puta veća učinkovitost te omogućava smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova za 10 posto...

Šokantno: Benzen, koji je zamijenio olovo i sam je otrovan!

Pare naftnog derivata, baze bezolovnih benzina, otrovne su i uzrokuju leukemiju, ali su proizvodi dobiveni iz benzena znatno manje otrovni, premda ne bezopasni

Dossier gorivo: Nafta neće uskoro presušiti, a zamjena već postoji!

Naftni i prirodni plin, vodik, biološka i sintetična goriva izgledne su alternative za automobilski pogon, naravno uz sve prisutnije električne pogone...

Motori Formule 1 u cestovnim automobilima (1/2)

Konstruirani su za nadmetanje na pistama, a završili na običnim prometnicama, gdje su često bili nositelji napretka, uzor konkurenciji...

Što je to: bokserski motor, adut Porschea i Subarua?

Popularna koncepcija s nasuprotno postavljenim cilindrima osigurava nisko težište i izvrstan balans, ali uz visoke troškove proizvodnje i održavanja...

5 cilindara, sjajno međurješenje, Mercedes-Benz je bio prvi, Audi, Vol

Prvi 5-cilindrarski motor razvio je Ford 1939, no ostao je prototip, jer Amere tada nisu zanimali manji, ekonomičniji motori, a 25. lipnja 1974. stigao je prvi serijski 5-cilindraš, Mercedes-Benz 240 D 3.0

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi?

Izmjene stupnjeva prijenosa, polužnim mehanizmom koji pokreće vilice sa sinkronim prstenovima, nužne su zbog nepovoljne momentne karakteristike motora

Diferencijalni prijenosnik snage, poznatiji kao 'diferencijal', objašn

Sklop planetarnih, tanjurastih i stožastih zupčanika omogućava prijenos snage na lijevi i desni pogonski kotač, uz prilagodbu, odnosno diferenciranje (razlikovanje) brzina vrtnje svakog, prema dužini prijeđene putanje, kako bi se spriječilo proklizavanje

Dobar je tuning poput šlaga na tortu, ali...

Ako dimenzije naplataka i guma nisu po propisu ili ako je ovjes previše spušten, automobil se, uz prekršajnu prijavu isključuje iz prometa. Ako je snaga više od 10 posto veća od tvornički deklarirane, slijedi prekršajna prijava

Što je to turbopunjač VNT ili VTG?

Turbopunjač promjenjive geometrije, preciznije, sa zakretnim krilcima turbinskog statora, recept je za povećanje elastičnosti motora i ranije 'buđenje' turbopunjača, od niskih okretaja...

Meki hibrid za Volkswagen Golf VIII štedi 0,4 litre/100 km

1.0 TSI i 1.5 TSI dodatnom 48V instalacijom i remenskim sustavom Start/Stop omogućava recikliranje do 40 posto kinetičke energije pri zaustavljanju-kočenju...

Michelin Uptis, guma bez zraka, revolucija na pomolu

Razvijena je u suradnji s GM-om i napravljena 3D-printanjem, od gume, poliestera i ugljičnih vlakana, tržišna promocija 2024.

Evo kako funkcionira diferencijal omogućava vožnju u zavojima, bez pro

Ima ga svaki automobil, kamion, autobus..., svi su čuli za njega ili znaju nešto o tome, a ovaj video zorno objašnjava kako funkcionira diferencijalni prijenosnik snage:

Što je to: koeficijent otpora zraka?

Cd, Cw i Cx - danas uobičajene oznaka za otpor zraku ili vodi u dinamici fluida definiraju aerodinamičku karakteristiku automobila...

Filtar čađe za biodizel? Jednak ili drukčiji? Evo...

U žarištu afere Dieselgate stvoren je filtar čađe posebno prilagođen pročišćavanju ispušnih plinova, nastalih izgaranjem biološkog goriva

Tehnologija protiv vandalizma: Keramika blindira lak

Nano-tehnologija automobilskih boja, s kompaktnim slojem keramičkih čestica na površini, znatno povećava otpornost na ogrebotine...

Bugatti Veyron pri punoj brzini troši 77,6 l/100 km!

Vozeći najvećom brzinom od 407 km/h kultna francusko-njemačka jurilica EB 16.4 će tank od 100 litara potrošiti za 19 minuta. Pa ti juri...