Tehnika

Lexus ES uvodi digitalne retrovizore, revolucija u sigurnosti i ergono

LCD monitori u bokovima kabine osiguravat će znatno bolji uvid u zbivanja sa strana automobila, bez skretanja pogleda, a umjesto vanjskih retrovizora ugrađene su kamere u nosačima, koji stvaraju upola manji otpor zraka od klasičnih retrovizora

Dobro je znati: Koji je prvi auto s automatskim mjenjačem?

Oldsmobile Custom 8 Cruiser je 1939. upotrijebio Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag

Što je to: 4WS (4 Wheel Steering)?

Upravljanje pomoću 4 kotača - eliksir za upravljivost pri manjim brzinama te stabilnost i otpornost zanošenju pri većim

Preteču sustava Start-Stop uveo je 1981. Volkswagen Passat Formel E

Većina novih auta koristi sustav paljenja i gašenja motora pri kraćem stajanju izveden iz postojećih: elektropokretač je ojačan, a alternator povećava napon pri otpuštanju gasa i smanjuje pri ubrzanju

Stop zabludama: ne uvodi se električni turbopunjač, nego električni ko

Recept za uklanjanje 'turbo-rupe' i 'viagra za turbomotore': vrijeme odziva električnog kompresora samo je 0,25 s, deset puta kraće nego kod turbokompresora, pa motor djeluje 'eksplozivnijim' i moćnijim nego što stvarno jest

Povijest klima uređaja: hlađenje u automobilu 1938. prvi je ugradio Na

Chrysler Imperial iz 1953. prvi je klima uređaj ponudio kao opciju, Cadillac Eldorado Brougham iz 1957. ponudio da je serijski, a Climate Control je ugrađen je 1964. u Cadillac Sedan de Ville iz 1964.

Dobro je znati: što je, u stvari, elastičnost motora?

Pojam elastičnosti motora često se koristi pogrešno, ne samo u običnoj komunikaciji, nego i 'stručnim' tiskovinama, naime turbodizelaši nisu elastični, nego naprosto moćni pri nižim brzinama vrtnje...

Bilo pa prošlo: Comprex, manje učinkovita alternativa turbopunjaču

Mehaničko prednabijanje dinamičkim tlakom ispušnih plinova koje je osiguravalo ravnomjernu radnu karakteristiku, bez 'turbo-rupe'

Dobro je znati: Što je cetanski broj?

Pokazuje kašnjenje u paljenju dizelskog goriva nakon ubrizgavanja - što je veći, manje je kašnjenje i veća otpornost na opasne detonacije u cilindrima

Dobro je znati: De Dion,: prethodnik suvremenog stražnjeg ovjesa

Ujedinjuje vrline krutog ovješenja i neovisnog Multilinka, dobro rješenje za stražnji ovjes auta sa stražnjim pogonom, nekad su ga koristile Alfe, danas Smart i Twingo

Dobro je znati: Što je oktanski broj?

Broj koji stoji nakon oznake Eurosuper je oktanski broj, a on određuje otpornost određenog benzina na detonantno izgaranje, odnosno samozapaljenje, što je viši, to je bolje

Dobro je znati: Što je to Multilink?

Sinonim za neovisan višezglobni ovjes, koji osigurava najpovoljniju geometriju kotača u svim uvjetima statičkog i dinamičkog opterećenja te poboljšava stabilnost bez remećenja udobnosti

Bilo pa prošlo: Zračno hlađenje automobilskog motora

Nema rizika smrzavanja rashladne tekućine, ali povećava se potrošnja goriva i emisija štetnih plinova

Automatizirana vožnja u gradovima: Bosch i Daimler odabiru UI platform

Metodama strojnog učenja razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica osigurava stotine milijardi upravljačkih operacija u sekundi

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4

Atkinsonov ciklus: Kompresijski omjer 14:1 moguć je samo trikom

20 posto hoda kompresije ventili ostaju otvoreni, pa se smanjuju usisni gubici, a ostaje cijeli ekspanzijski hod. Koncept kojeg je Mazda uvela 1993., benzincem Skyactiv dovela je do krajnjih granica

Dobro je znati: Što je G-punjač?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena

Prototip Mercedes-Benza EQC, prvog električnog SUV-a, oduševio na test

S dva elektromotorima po 150 kW do stotke za 6 s, realna autonomija 350 km, bežično punjenje, 'svemirska izvedba'... Budućnost počinje već 2019.!

Revolucija u upotrebi dizela u Boschu: odgovori na vaša pitanja

Novi dizelski prototip ispušta samo 13 mg/km NOx, ovo je revolucija koja se temelji na postojećoj tehnologiji počet će se ugrađivati od 2020.

PSA 2022. uvodi laki-hibridni modul s 48-voltnom instalacijom

Elektromotor momenta 190 Nm u sklopu je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva te će se kombinirati s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 PureTech