Tehnika

Bilo pa prošlo: Zračno hlađenje automobilskog motora

Nema rizika smrzavanja rashladne tekućine, ali povećava se potrošnja goriva i emisija štetnih plinova

Automatizirana vožnja u gradovima: Bosch i Daimler odabiru UI platform

Metodama strojnog učenja razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica osigurava stotine milijardi upravljačkih operacija u sekundi

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4

Atkinsonov ciklus: Kompresijski omjer 14:1 moguć je samo trikom

20 posto hoda kompresije ventili ostaju otvoreni, pa se smanjuju usisni gubici, a ostaje cijeli ekspanzijski hod. Koncept kojeg je Mazda uvela 1993., benzincem Skyactiv dovela je do krajnjih granica

Što je to: bokserski motor, adut Porschea i Subarua?

Popularna koncepcija s nasuprotno postavljenim cilindrima osigurava nisko težište i izvrstan balans, ali uz visoke troškove proizvodnje i održavanja

Dobro je znati: Što je G-punjač?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena

Prototip Mercedes-Benza EQC, prvog električnog SUV-a, oduševio na test

S dva elektromotorima po 150 kW do stotke za 6 s, realna autonomija 350 km, bežično punjenje, 'svemirska izvedba'... Budućnost počinje već 2019.!

Revolucija u upotrebi dizela u Boschu: odgovori na vaša pitanja

Novi dizelski prototip ispušta samo 13 mg/km NOx, ovo je revolucija koja se temelji na postojećoj tehnologiji počet će se ugrađivati od 2020.

PSA 2022. uvodi laki-hibridni modul s 48-voltnom instalacijom

Elektromotor momenta 190 Nm u sklopu je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva te će se kombinirati s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 PureTech

Dobro je znati: Što je BAS (Brake Assist)?

Elektro-hidraulički sustav kočne potpore u kritičnoj situaciji uspostavlja najveću kočnu snagu neovisno o pritisku papučice i tako znatno skraćuje zaustavni put

Tehnika: Mercedes-Benz OM 654 pokazao tko je gazda među dizelašima

Sa 195 KS i 400 Nm iz 1950 ccm najsnažniji je dvolitreni dizelaš s jednim turbopunjačem

Tehnika: Car 2 Car Communication, auto sa šestim čulom

Napredna elektronika s transponderima omogućit će alarmiranje i dodatno preventivno kočenje automobile, ne samo radarski, koja bi se mogla sudariti

Bosch, Vodafone i Huawei omogućili međusobnu komunikaciju pametnih aut

Uspješna testiranja: tehnologija Cellular-V2X poboljšava sustave pomoći vozaču, koji sada ne samo da upozoravaju vozače, nego im i aktivno pružaju podršku te komunikacija između automobila čini vožnju opuštenijom, učinkovitijom i sigurnijom.

Renault Scenic i Grand Scenic oplemenjeni turbobenzincima TCe 115, TCe

4-cilindraš obujma 1330 ccm, razvijen u suradnji s Mercedes-Benzom, modularna je izvedenica 3-cilindraša 1.0 iz Twinga, Smarta i Sandera, koristi tehnologiju Nissana GT-R i postaje uzor svima

Ovo trebate znati o ispušnom sustavu

Kompleksna tehnologija za čisti ispuh: rad motora bazira se na pretvorbi kemijske energije goriva u mehanički rad, a nusprodukti su ispušni plinovi i toplina

Boschov sustav Perfectly Keyless pretvara vaš pametni telefon u ključ

Nema više izgubljenih ključeva, budućnost se krije u mobitelima!

Bilo pa prošlo: Paljenje motora 'kurblom', trebala je muška snaga i op

Početak kraja motora s paljenjem kurblom bio je sredinom 1920-ih. Europski pioniri uvođenja elektropokretača: Lancia 1913., Citroën 1919. i Renault 1921.

Takatini zračni jastuci uzrokovali novu smrt

Mehaničara su u servisu usmrtili leteći metalni dijelovi

Motori Mercedes-Benz: come-back rednih 6-cilindraša, V6 je out

Daimler se vraća rednim 6-cilindrašima, za razliku od BMW-a, koji ih nije nikad ni napustio. Spajaju snagu sa 'svilenim' radom, uz bolje performanse i nižu potrošnju

'Hi-tech' 3-cilindraši, dvosjekli mač za kupce, evo i zašto

Kad se nagazi gas, vuku k'o veliki, ali i troše k'o veliki, održavanje je skuplje, ništa se ne može napraviti izvan servisa, a rizici papreno skupih kvarova neusporedivo su veći...