Tehnika

ABD: Automatic Brake Differential

Automatski zatvarač (blokada) diferencijala pogonskih kotača efekt blokiranja ne ostvaruje direktno samokočnim helikoidnim zupčanicima, nego posredno, naizmjeničnim aktiviranja kočnica na strani na kojoj dolazi do proklizavanja kotača...

Tehnika: Mercedes-Benz OM 654 pokazao tko je gazda među dizelašima

Sa 195 KS i 400 Nm iz 1950 ccm najsnažniji je dvolitreni dizelaš s jednim turbopunjačem

Tehnika: Car 2 Car Communication, auto sa šestim čulom

Napredna elektronika s transponderima omogućit će alarmiranje i dodatno preventivno kočenje automobile, ne samo radarski, koja bi se mogla sudariti

Bosch, Vodafone i Huawei omogućili međusobnu komunikaciju pametnih aut

Uspješna testiranja: tehnologija Cellular-V2X poboljšava sustave pomoći vozaču, koji sada ne samo da upozoravaju vozače, nego im i aktivno pružaju podršku te komunikacija između automobila čini vožnju opuštenijom, učinkovitijom i sigurnijom.

Renault Scenic i Grand Scenic oplemenjeni turbobenzincima TCe 115, TCe

4-cilindraš obujma 1330 ccm, razvijen u suradnji s Mercedes-Benzom, modularna je izvedenica 3-cilindraša 1.0 iz Twinga, Smarta i Sandera, koristi tehnologiju Nissana GT-R i postaje uzor svima

Ovo trebate znati o ispušnom sustavu

Kompleksna tehnologija za čisti ispuh: rad motora bazira se na pretvorbi kemijske energije goriva u mehanički rad, a nusprodukti su ispušni plinovi i toplina

Boschov sustav Perfectly Keyless pretvara vaš pametni telefon u ključ

Nema više izgubljenih ključeva, budućnost se krije u mobitelima!

Bilo pa prošlo: Paljenje motora 'kurblom', trebala je muška snaga i op

Početak kraja motora s paljenjem kurblom bio je sredinom 1920-ih. Europski pioniri uvođenja elektropokretača: Lancia 1913., Citroën 1919. i Renault 1921.

Takatini zračni jastuci uzrokovali novu smrt

Mehaničara su u servisu usmrtili leteći metalni dijelovi

Motori Mercedes-Benz: come-back rednih 6-cilindraša, V6 je out

Daimler se vraća rednim 6-cilindrašima, za razliku od BMW-a, koji ih nije nikad ni napustio. Spajaju snagu sa 'svilenim' radom, uz bolje performanse i nižu potrošnju

'Hi-tech' 3-cilindraši, dvosjekli mač za kupce, evo i zašto

Kad se nagazi gas, vuku k'o veliki, ali i troše k'o veliki, održavanje je skuplje, ništa se ne može napraviti izvan servisa, a rizici papreno skupih kvarova neusporedivo su veći...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (4)

Laserska svjetla imaju najveći doseg, pa tako halogeni snop 'dobaci' do najviše 125 metara, LED do 300 metara, a laser do 700 metara

Volkswagen svima u automobilu omogućio mijenjanje glazbe

Media Control App dostupna kao dio Discover Navigation (Pro) sustava

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (3)

Prvi automobil sa svim LED svijetlima bio je Audi R8 2006., a danas već ima jako puno modela na kojima nećete naći niti jednu žarulju...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (2)

Ksenonska svjetla daju 2,5 puta veći intenzitet svjetlosti od halogenih - 3000 lumena u odnosu na 1000 do 1500, koliko isijavaju halogenke tipa H4 ili H7

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (1)

Farovi su napredovali brže od mehanike, a počelo je običnom žaruljom

Mercedesova svjetla sa rezolucijom većom od HD video projektora

Mogu savršeno osvijetliti prometnicu baš tamo gdje je potrebno, a pri tome još i projicirati odgovarajuće znakove

Automobili ubojice bez vozača

Etičke dvojbe samovozećih vozila

Bilo pa prošlo: Pumpe-Düse Einheit (Unit Injector), sklop pumpe i briz

Pouzdan i učinkovit sustav ubrizgavanja, kojemu su presudili masivna i skupa izvedba te problemi s ispunjenjem eko normi

Električni kompresor u Audiju SQ7 pokazao se najboljim rješenjem za ub

Tvrtka iz Ingolstadta lani je predstavila prvi serijski auto koji uz turbokompresor ima i električni kompresor, koji osigurava trenutni odziv na gas. Iskustva su izvrsna...