Vremeplov

Na današnji dan, 23. siječnja 1972., Carlos 'Lole' Reutemann debitirao

Ne računamo li same početke Svjetskog prvenstva, samo su još Mario Andretti i Jacques Villeneuve uspjeli biti najbrži u kvalifikacijama za svoju prvu F1 utrku

Na današnji dan, 22. siječnja 2007., umro Emmanuel 'Toulo' de Graffenr

Najveći mu je uspjeh osvajanje VN Velike Britanije 1949. U Svjetskom prvenstvu, jedan od vitezova iz romantičnog vremena auto-moto sporta

Na današnji dan, 21. siječnja 1911., održan prvi reli Monte Carlo

108. rođendan: Najslavnije, kultno takvo automobilsko natjecanje zaslužno je za ekspanziju relija i utrka izdržljivosti u realnim (i gorim) prometnim uvjetima

Na današnji dan, 21. siječnja 1862., osnovan Opel, jedan od najpoznati

157. rođendan: Počeli su šivaćim strojevima i biciklima, prvi automobil proizvode 1898., od 1929. do 2017. posluju u sklopu američkog GM-a, kad ih kupuje francuski PSA, proslavili se modelima Olympia, Rekord, Kadett...

Na današnji dan, 20. siječnja 1983., predstavljen Fiat Uno, 'Europski

Kultni nasljednik modela 127, jedan je od najuspješnijih malih automobila u povijesti, pionir dizelaša i turbopunjača u A-segmentu te motora proizvedenih robotizirano (Fire), junak iz vremena kad je Fiat bio 'zakon za mališane', do 2002. proizveden u 8,8 milijuna primjeraka

Evo što se 19. siječnja bitno događalo u automobilskoj povijesti:

1907. rođen Briggs Cunningham, američki industrijalac i vlasnik trkaće momčadi, 1932. rođen talijanski konstruktor Alfredo 'Dino' Ferrari, sin Enza Ferrarija, 1978. proizvedena posljednja Volkswagen Buba u Europi, 1980. rođen engleski vozač Jenson Button, svjetski prvak Formule 1, 2008. umro Valerio Colotti, talijanski konstruktor, majstor za mjenjače

Na današnji dan, 19. siječnja 1978., proizvedena posljednja Volkswagen

Na Starom kontinentu dotad je ukupno napravljeno 16.255.500 primjeraka, a na ostalim još nešto više od tri milijuna. Proizvodnja je nastavljena u Brazilu i Meksiku, gdje je zaključena 1996., odnosno 2003. te se ukupni broj Buba popeo na 21.529.464

18. siječnja je važan dan za automobilizam, evo i zašto:

1919. osnovan Bentley, legendarni britanski proizvođač automobila, 1940. rođen Pedro Rodríguez meksički vozač utrka, veliki kišni majstor, 1942. rođen Johnny Servoz-Gavin, samozatajni francuski vozač utrka, 1950. rođen talijanski vozač utrka Gianfranco Brancatelli, 1952. posljednji pokušaj etabliranja Willysa na tržištu osobnih automobila

Na današnji dan, 17. siječnja 1953., u njujorškom hotelu Waldorf-Astor

Legendarni američki roadster prve generacije C1 (1953. - 1962.), za američke pojmove mali dvosjed (425 x 177 x 119 cm) s oplatom od stakloplastike, što je masu smanjilo na 1290 kg, upregnut nedovoljno 'oštrim' rednim 6-cilindrašem (3859 ccm, 152 KS) i 2-stupanjskim automatskim mjenjačem, bio je, do dolaska moćnog 4.3 V8, sportaš samo izgledom (11,5 s, 161 km/h)

Bilo pa prošlo: Dijagonalne gume, super na blatu, loše na asfaltu

Noseća vlakna u dva susjedna sloja (korda platna) pod kutem od 52 do 80 stupnjeva (26 do 40 od središnje stope), a gazni sloj nije posebno ojačan

Na današnji dan, 16. siječnja 1853., u Parizu je rođen André Michelin

165. rođendan: slavni francuski industrijalac je 1889., s bratom Édouardom, postavio temelje jednoj od najvećih svjetskih gumarskih tvrtki

Na današnji dan, 15. siječnja 1934., rođen Mário de Araújo Cabral, por

Prvi natjecatelj iz Portugala koji se probio do Formule 1, nastupio je na samo pet utrka, uz nekoliko neprvenstvenih. Upamćen je po izazivanju teške nesreće 1959., koja je zamalo stajala glave Jacka Brabhama...

110 godina prvog pogrebnog automobila

Na današnji dan, 15. siječnja 1909., čikaški pogrebnik H. D. Ludlow poveo je pogrebnu povorku automobilom na benzinski pogon, što je prvi sa sigurnošću zabilježen takav slučaj

Na današnji dan, 14. siječnja 1963., u Zagrebu otvoren Tehnički muzej,

Ideja je mnogo starija, muzej je zapravo utemeljen još 1954., a prostor na Savskoj cesti dobio je 1959., no javnost se tek četiri godine potom mogla upoznati s eksponatima na prva tri otvorena odjela: Transformacija energije, Prometna sredstva i Rudarstvo

Na današnji dan, 13. siječnja 1983., francuski konstruktor René Bonnet

Rođen 1904., proslavio se trkaćim i sportskim modelima koje je od 1936. radio s Charlesom Deutschom. Vladali su manjim klasama na Le Mansu, a Bonnet je bio uspješan i nakon osamostaljenja 1961.

Na današnji dan, 13. siječnja 1942., patentiran Fordov automobil na ba

Razvoj bioplastike ulijevao je nadu da će težak i skup metal uvelike moći biti zamijenjen poljoprivrednim proizvodima, no došao je rat, proizvodnja automobila zaustavljena, a Henry Ford, nekadašnji Hitlerov veliki simpatizer, izgubio dio moći i ugleda. Nakon rata potreba za čelikom u vojne svrhe drastično se smanjila, pa se ponovno počeo masovno koristiti u autoindustriji, a alternativa postaje nezanimljiva...

12. siječnja važan je dan za automobilizam, evo i zašto:

1822. rođen Étienne Lenoir, pravi tvorac motora s unutarnjim izgaranjem, 1879. rođen Ray Harroun, pobjednik prvog Indy 500 i otac retrovizora, 1904. Henry Ford obara svjetski brzinski rekord, vozeći 147,1 km/h, 1914. rođen slavni, ali kontroverzni dizajner, grof Albrecht von Goertz

Na današnji dan, 11. siječnja 1983., rođen Adrian Sutil, razdražljivi

Odabrao je vozačku karijeru umjesto izgledne pijanističke. U F1 je nastupao za Spyker, Force Indiju i Sauber, od 2007. do 2014. Brz, ali sklon pogreškama i naprasit na stazi i izvan nje...

Inovativni automobili (2): francuski Ford Vedette 1948. uveo MacPherso

Sklop spiralne opruge i teleskopskog amortizera osigurava i bočno vođenje kotača te je posebice prikladan za prednji ovjes, a obavezan je uz prednji pogon, nakon francuske premijere nastao je 'stampedo' ugradnje...

Na današnji dan, 10. siječnja 1901., hrvatski mineralog Antun Lučić pr

Pod imenom Anthony Francis Lucas poznat je kao jedna od ključnih osoba u povijesti mineralogije, a njegovim otkrićem počinje naftna povijest ove američke savezne države i suvremeno doba nafte