Vremeplov

12. kolovoza 1962. predstavljen Morris 1100, veći rođak legendarnog Mi

Rekordno prostran hatchback niže klase, naprednom, racionalnom izvedbom, uveo je ovjes Hydroelastic. bio okretan i stabilan te se prodavao pod desetak oznaka, bio je predodređen za uspjeh, ali ga je upropastilo hrđanje…

Alfa Romeo 75 (1985. - 1993.), posljednja prava limuzina iz Milana

Nova Giulia daje nadu kako je ovaj legendarni automobil, čiji najstariji primjerci upravo stječu status oldtimera, napokon dobio dostojnog nasljednika...

Jedan od ključnih dana u povijesti autoindustrije: 12. kolovoza 1908.

111 godina automobilske ikone, modela koji je motorizirao SAD te je do 1927. proizveden u čak 15.007.033 primjerka, bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindrašem od 2900 cm i 20,3 KS te 2 stupnja prijenosa mogao je potegnuti 72 km/h, trošio 11 do 18 litara, a kočio samo stražnjim kotačima!

Audi 100 (C1, 1968. - 1976.), Anti-Mercedes iz Ingolstadta

Elegantnom karoserijom, mehanikom izvedenom iz uspješnog modela 60, s OHV benzincem 1.8 snage 80, 90 i 100 KS i, tada, bogatom opremom, postao je statusni simbol te je odmah ušao u ring s uglednim dvojcem Mercedes-Benz 200 i BMW 2000...

11. kolovoza 1953. umro Tazio Nuvolari, jedan od najvećih vozača svih

Osvojio je titule europskog prvaka u motociklizmu (1925.) i automobilizmu (1932.), pionir driftanja kroz zavoje, Enzo Ferrari i Ferdinand Porsche smatrali su ga najvećim u povijesti...

13. kolovoza 1957. predstavljen Opel Olympia Rekord P1 (1957. - 1962.)

Nasljednik prvog Opela s pontonskom karoserijom, modela Olympia Rekord iz 1953., amerikanizirani simbol optimizma i brzog oporavka Njemačke nakon rata, komforan i pouzdanim, s 1488 ccm i 45 KS išao je korektno (27 s, 125 km/h) i trošio 10 litara...

11. kolovoza 1965. predstavljen prvi Fordov SUV, u SAD-u popularan lag

Ovaj je 4x4 bio umjereno zakašnjeli odgovor Forda na popularnost civilnih CJ inačica Jeepa i International Harvesterovog Scouta, a zanimljivo, razvila ga je ista ekipa koja je predstavila i kultni Mustang, uključujući Dona Freya i Leeja Iacoccu...

11. kolovoza 1914. lovci na brzine otkrili su danas znamenitu slanu ra

Otada je Bonneville svjetska meka lovaca na brzine, ondje su obarani i svjetski rekordi, a Speed Week, najpoznatija od priredaba ondje, postao najvažnije godišnje nadmetanje svih kojima je što veća krajnja brzina u ravnoj liniji cilj...

11. kolovoza 1933. rođen Erich Bitter njemački trgovac i proizvođač au

Možda je i najpoznatiji među malim njemačkim proizvođačima sportskih automobila, a njegovi modeli stekli su priličan ugled, ne samo među ljubiteljima Opela...

Bizarno: iste godine, 1958., predstavljeni slavni londonski i njujoršk

Specijalizirana vozila namijenjena isključivo taksiranju postojala su od ranih dana automobilizma, no dva su najpoznatija svjetska modela, američki Checker A8 i engleski Austin FX4 predstavljena prije 61 godinu...

NSU Prinz 1000 (1963. - 1972.), mala limuzina velikog srca

S 43 KS iz zrakom hlađenog 4-cilindraša od 996 ccm i tada dominantnom koncepcijom 'sve straga', startan i okretan poput zvrka, mogao je potegnuti 135 km/h, a proslavio se sportskim verzijama TT i TTS

Renault Kangoo (1997. - 2007.), mali su dostavnjaci zbog njega postali

Putničke inačice malih dostavnjaka u povijesti su bile vrlo popularne, posebice u Francuskoj, sjetimo se furgona na bazi Citroëna 2CV i Renaulta 4, no 1990-ih se to činilo kao prošlost, sve do trenutka je Renault predstavio nasljednika modela Express...

Opel Rekord C (1966. - 1971.), izabrali gastarbajteri...

Bila je to najpopularnija statusna limuzina, posebno u verziji 1700 sa 75 KS, udobna i vrlo trajna...

10. kolovoza 1907. završena velika transkontinentalna utrka od Pekinga

Kad je na današnji dan prije 112 godine princ Scipione Borghese za volanom Itale, nakon dva mjeseca putovanja, ušao u Pariz, završena je možda i najveća vozačka avantura u povijesti...

Alfa Romeo Giulietta (1977. - 1985.), klinasta limuzina u koju ni vatr

Tijekom povijesti milanska je tvrtka napravila podosta sjajnih i nekoliko loših automobila, no rijetko bi im se omaklo da ponude bezličan, dosadan model. Ipak, bilo je i takvih slučajeva, a jedan od njih je Giulietta druge generacije...

10. kolovoza 1967. umro 'Profesor' Vittorio Valletta, dugogodišnji prv

Fiat je od osnutka 1899. uglavnom bio pod kontrolom porodice Agnelli, no simptomatično, najveću je ekspanziju doživio tijekom dva desetljeća, od 1946. do 1966., kad ga je vodio 'Il Professore'...

Hyundai Grand i10 Nios za indijsko tržište, dolazi li i kod nas?

Monovolumen A-segmenta nudi zanimljivu kombinaciju malih gabarita i velike prostranosti, s benzincem 1.2/84 KS i dizelašem 1.1 CRDI sa 75 KS, da dizelašem, postaje 'velikan u tetrapaku'...

Peugeot 305 (1977. - 1990.), između klasa našao je mjesto

Solidan u svemu, no ni u čemu poseban, ovaj je model učvrstio položaj Peugeota kao ljubimca europskih kupaca konzervativnog ukusa, nesklonih eksperimentima...

9. kolovoza 1898. Rudolf Diesel patentirao dizelski motor

Stvorio je znatno učinkovitiji pogonski stroj od parnog, čiji je stupanj korisnog djelovanja bio tek 10 posto te pokrenuo revolucionarni napredak za industrijsku, prometnu i vojnu namjenu...

9. kolovoza 1944. rođen Patrick Depailler, 'vječiti drugi', 1970-ih je

Za Tyrell je pet sezona vozio bolide sa šest i četiri kotača, no bilo je to vrijeme polaganog ispadanja te momčadi iz kruga najvećih. Poginuo je 1. kolovoza 1980. tijekom testiranja bolida na Hockenheimringu...