Vremeplov

6. rujna 1928. rođen Sid Watkins, dugogodišnji službeni liječnik Form

Od 1978. do 2004. revolucionirao je medicinsku službu F1, uveo praksu da se liječnik u kritičnom 1. krugu u posebnom automobilu vozi iza kolone bolida, kako bi čim prije stigao na mjesto nesreće, uveo mobilne klinike uz stazu...

6. rujna 1949. Volkswagen se vratio u njemačke ruke

Priča o obnovi Volkswagena i grada Wolfsburga nakon završetka II. svjetskog rata jedna je od najneobičnijih bajki u povijesti automobilske industrije...

6. rujna 2005. Fiat predstavio Punto treće generacije

Nakon uspjeha Punta prve generacije, 'Europskog automobila 1995. godine', stigao je 1999. unaprijeđeni drugi, a na današnji dan prije 14 godina treći, 'rođak' s Opel Corsom D...

6. rujna 1911. rođen Charles Deutsch, uspješni konstruktor i aerodinam

S René Bonnetom 1938. ovaj Francuz radi privlačan roadster na mehanici Citroëna, ime tvrtke 1947. krate u DB i počinju raditi male sportske automobile s Panhardovom mehanikom...

Dobro je znati: Doble (1909. - 1931.), posljednji veliki proizvođač pa

Danas su cijenjeni kolekcionarski rariteti, premda u sjeni ranijih automobila marke Stanley, vjerojatno zato što za razliku od njih nemaju veću vizualnu razliku spram benzinskih modela...

5. rujna 1885. u američkom Fort Wayneu proizvedena prva pumpa goriva,

U prvo su vrijeme bile namijenjene pretakanju kerozina, a usavršeni model 1905. specifično je prilagođen punjenju automobilskih spremnika goriva...

5. kolovoza 1947. rođen Shigeru Uehara, konstruktor Hondinih modela NS

Zaposlen u Hondi 1971., ovaj je japanski inženjer svjetsku slavu stekao nakon što je 1985. postavljen za čelnika projekta sportskog automobila sa središnje smještenim motorom, koji će na tržište doći pod nazivom NSX...

5. rujna 2005. preminuo Heinz Melkus, istočnonjemački konstruktor spor

Više od 30 godina konstruirat će trkaće i sportske automobile te se sam natjecati u klasama Formula Junior i Formula 3, bolidima vlastite konstrukcije, najslavniji je bio RS 1000 na bazi Wartburga...

5. rujna 1939. rođen Gianclaudio Giuseppe 'Clay' Regazzoni

Od 1970. do 1980. osvojio pet je pobjeda u Formuli 1, s Ferrarijem 1974. postao viceprvak, a 1980., u gradskoj utrci u Long Beachu , s betonskim ogradama, Regazzonijev je Ensign pri 300 km/h ostao bez kočnica te je nakon stravične nesreće jedva preživio, ali ostao paraliziran...

4. rujna 1960., na VN Italije, bolid s motorom sprijeda posljednji put

Trijumfom Phila Hilla u bolidu Ferrari 246P, na kontroverznoj utrci u Monzi prije točno 59 godina, završilo je jedno veliko razdoblje Formule 1. Sezonom su već dominirali bolidi s motorom smještenim u sredini (iza vozača)...

4. rujna 1917. rođen Henry Ford II, uspješan šef detroitske kompanije

U 34 godine na čelu obiteljskog koncerna, stvorio slavne modele Mustang, Thunderbird, Bronco, Capri, Escort i Fiesta te inicirao sportski program, koji je doveo do dominacije na Le Mansu, Indyju i u Formuli 1...

3. rujna 1939. održana VN Jugoslavije, posljednja Velika nagrada do za

Prvi dani rujna 1939. zauvijek će promijeniti svijet. Dva dana nakon početka njemačke invazije na Poljsku Francuska i Velika Britanija objavile su rat III. Reichu, a istog je dana održana posljednja međuratna utrka za Veliku nagradu, na improviziranoj stazi pored beogradske tvrđave Kalemegdan...

3. rujna 1875. rođen Ferdinand Porsche, najveći konstruktor automobila

Konstruirao je prvi 4x4 i hibridni auto, pobjedničke Mercedesove bolide i Auto Unionove 'Srebrne strijele', proslavio se 1938. Volkswagenom KdF (Bubom), a stvorio je i najbolji tenk II. svjetskog rata - Tiger I

3. rujna 1993. preminuo David Brown, dugogodišnji vlasnik Aston Martin

Obogatio se proizvodnjom traktora, 1947. kupuje Aston Martin, 1948. Lagondu, a 1955. proizvođača karoserija Tickford, nastaje 'zlatno razdoblje Aston Martina, čija nomenklatura modela DB dolazi od njegovih inicijala..

3. rujna 1950. Giuseppe 'Nino' Farina postao prvi svjetski prvak u For

VN Italije u Monzi, na današnji dan prije 69 godina, donijela je razrješenje prvog Svjetskog prvenstva vozača, natjecanja kojim je otpočela suvremena era europskog i svjetskog automobilizma...

2. rujna 1913. Emil Jellinek-Mercedes napisao kako Rolls-Royce smatra

Otac brenda Mercedes, pišući iz svog apartmana u Nici, izazvao je senzaciju u automobilskim krugovima i šok u tvrtki Daimler Motoren Gesellschaft (DMG), čiji je bio najvažniji klijent i diler...

2. rujna 1966. rođen francuski vozač Olivier Panis, osvajač VN Monaka

Sretan 53. rođendan: Zasad je posljednji Francuz koji je osvojio neku Veliku nagradu, skrenuo je pažnju na sebe titulom u F3000 1993., te je sljedeće godine debitirao u Formuli 1 za Ligier. ...

2. rujna 1959. predstavljen Ford Falcon, prvi američki kompaktni autom

60. godišnjica: Postizao je 140 km/h, do stotke ubrzavao za 17 s i trošio, za američke pojmove, povoljnih 13 litara. S automatskim 2-stupanjskim mjenjačem Ford-O-Matic imao je nešto lošije performanse (137 km/h, 20 s), a trošio 14 litara

2. rujna 1969. - samoubojstvo nesretnog belgijskog vozača Willyja Mair

Nekako ne zamišljamo odlaske vozača onako kako si je to priuštio Willy Mairesse: u hotelskoj sobi u Ostendeu predozirao se tabletama i tako u dobi od samo 41 godine završio životnu priču ispunjenu razočaranjima...

2. rujna 1928. rođen austrijski konstruktor Ernst Fiala, tvorac Volksw

Sretan 91. rođendan: karijeru je 1954. počeo u Mercedes-Benzu, 1963 postaje profesor za automobilski inženjering na TU Berlin, a 1970. dolazi u Volkswagen i stvara najuspješniji automobil novog doba...