Zanimljivosti

Prvi velikoserijski automobil u povijesti? Oldsmobile Curved Dash (190

Zbog požara slučajno odabran za proizvodnju - i nastanak prve tekuće trake, proizvedeno ih je 19.000, kao niti jednog automobila do tada, dobar uvod za Ford T...

Prvi zatvoreni automobil bio je Cadillac Osceola Coupe iz 1905.

U ranim danima autoindustrije, krajem 19. i početkom 20. stoljeća, auti su bili su otvoreni poput kočija...

Cesta budućnosti gradit će se od reciklirane plastike

Otporna je na sve vremenske uvjete i imat će trostruko dulji vijek trajanja od klasične ceste, a usto osigurava bolje prianjanje gume na kiši i snijegu

I Francuzi su imali svoj poseban, francuski Ford!

Vjerojatno znate za njemački i engleski Ford, no bilo je toga u Europi još i šteta što 'francuska priča' nije nastavljena…

Maurice Gatsonides (1911. - 1998.), izumitelj kamera za nadzor brzine

Podvojena osobnost nizozemskog konstruktora koji je osvojio je reli Monte Carlo 1953., te od 1938. do 1950. konstruirao desetak zanimljivih sportskih automobila...

Bizarno: Karl/Carl Benz (1844. - 1929.), 'otac automobila' s dva imena

Rođen kao Karl, a potpisivao se kao Carl, proslavio se u suradnji s Daimlerom, sa sinom Eugenom osnovao i paralelno vodio konkurentsku tvrtku, koja je do 1924. proizvodila automobile, a potom čak do 2010. postojala kao dobavljač dijelova za autoindustriju

Mudrost: Ako ćete se svidjeti svakome, bez ciljanog pristupa, nećete s

Ferry Porsche (1909. - 1998.): Želio sam napraviti automobil koji neće biti nešto za svakoga, nego sve za neke...

Ovo niste znali: Prva kazna za alkoholiziranost određena hodanjem po r

Londonski taksist George Smith je 1897. nakon udarca automobilom u zid kažnjen za pijanstvo, a Dreger je izumljen 1931.

Ovo niste znali: Mercedes-Benzova zvijezda imala je i četvrti krak!

Gottlieb Daimler dao je, za logo tvrtke, pored 3-krake, patentirati i 4-kraku zvijezdu, koja je, uz kopno, vodu i zrak, simbolizirala svemir

20 najgorih automobila u povijesti, ovo je naša lista…

Suzuki X-90 vjerojatno je najbesmisleniji automobil ikada proizveden, mijenjanje brzina u Austin Allegru nerijetko se uspoređivalo s miješanjem cementa, Yugo naprosto nije mogao uspjeti kod nacije koja nikada ne šalta niti podiže haubu

Senzacionalni video o značenju jedne konjske snage...

Snaga je fizikalna veličina koja opisuje brzinu obavljanja rada, a premda je službena jedinica watt (W), odnosno tisuću puta veća kilowatt (kW), i dalje se koristi stara jedinica konjska snaga (KS), koja nekima ima i posebno, upotrebljivo značenje...

Šokantno: Zbog električnih auta doći će do nestašice bakra!

Za proizvodnju EV-a potrebno je četiri puta više bakra nego kod klasičnih vozila, problem se može umanjiti, ali ne i riješiti korištenjem aluminija

Restauracija Trabanta 1.1 by Vilner Garage, wow...

Najpoznatiji bugarski tuner predstavio je zanimljivu modernizaciju posljednje verzije male limuzine iz DDR-a. Pogledajte, uživajte...

Inovativni automobili (5): Tucker 48 je 1947. uveo disk kočnice

Jedan od najinovativnijih automobila u povijesti (nažalost proizveden je samo 51 primjerak), osim disk kočnica uveo je sigurnosna stakla, karoseriju prilagođenu sudaru, zakretni far...

Bizarno: tvornica automobila bez ikakve prilazne ceste

Engleska ispostava BMW-a jedinstvena je u povijesti autoindustrije B

Vrata automobila: kad je funkcionalnost u drugom, a dizajnerski efekt,

Sezame, otvori se: pristojni, klasični modeli imaju vrata koja neće iznenaditi nikoga, ali bilo je, a ima ih i danas, neobičnih načina ulaženja i izlaženja iz auta. Ovo su najzanimljiviji primjerci u povijesti...

Stirling Moss, legendarni britanski vozač, 13. travnja 1960., zbog pre

Najveći vozač u povijesti koji nije osvojio titulu Formule 1, prije točno 59 godina kažnjen je za teški prometni prekršaj, kao svaki drugi građanin UK, potvrđujući neovisnost britanske policije i pravosuđa

Automobili Jamesa Bonda (1): Metalna konjica najslavnijeg 'tajnog agen

Moćni automobili, uz atraktivne djevojke, provjerena su formula uspjeha. 007 u tome nije bio originalan, ali je bio izbirljiv i uspješan. Približavamo vam najbolje iz njegove 'ergele'

Pazite: Zbog štednje na ulju stradaju lanac, bregasta vratila i turbop

Pogoršavanjem parametara podmazivanja prvi su na udaru gornji dijelovi motora, u kojima, zbog manjka, pada tlaka ili gubitka viskoznosti ulja, nastaju nepopravljiva habanja i oštećenja

Jeste li znali: Turbomotori F1 su 1980-ih iz obujma 1.5 l ispaljivali

Čak 1000 KS po litri obujma koristilo se u kvalifikacijama, a s tolikim bi se opterećenjem, u cijeloj utrci, motor razletio