Zanimljivosti

18. rujna 1984. predstavljen Fiatov motor FIRE, koji je u upotrebi još

Fully Integrated Robotised Engine, potpuno integrirani robotizirani motor, kojeg je koristilo i još uvijek koristi više od 30 modela Fiata, Alfa Romea i Lancije...

Didier Auriol, svjetski prvak u reliju 1994., bio je 1980-ih vozač Hit

Na relijima je počeo nastupati tek s 21 godinom, isprva je vozio Simcu 1000, a ugled je počeo stjecati za volanom Renaulta 5 Turbo...

Combi: sinonim za automobil sa sandučastim stražnjim dijelom

Preteča karavana, prvi takav automobil bio je kanadski Hudson Terraplane iz 1936.

Kick-down: pritiskanje papučice gasa ‘do daske’

Najduže se koristi kod automatskog mjenjača - daje signal upravljačkom sklopu da šalta niže i angažira punu snagu motora...

11. rujna 1996. predstavljen Ford Ka, neočekivano uspješan mali gradsk

Ovaj višestruko značajan automobil promovirao je 'new edge' dizajn, snažno se naslanjajući na raniji koncept Ghia Saetta...

Citroën DS: automobil s čak dva nadimka iz životinjskog carstva

Jedan je od najprepoznatljivijih automobila ikada proizvedenih, ikona francuske kulture i svjetskog dizajna, na ovim je prostorima poznatiji kao Žaba, a zvali su ga ii Ajkula, premda je to i nadimak prvog BMW Serije 3 (E21)...

Dobro je znati: Deblje osobe voze sigurnije od mršavih, ali to ne vrij

Punije osobe sklonije su mirnijoj i sigurnijoj vožnji. Izuzetak su predebele, kod kojih pogoršana motorika organizma remeti upravljanje...

25. kolovoza 1940. preminuo Édouard Michelin, francuski industrijalac

Pretvorili su obiteljsku tvrtku u jednu od vodećih svjetskih gumarskih tvrtki, a nakon kupovine Citroëna 1934. postali značajni i kao proizvođač automobila...

21. kolovoza 1969. Volkswagen preuzeo bankrotiranog proizvođača automo

Nekad ugledna njemačka marka napustila je tržište na kojem je bila etablirana, proizvodnju motocikala, posve se posvetivši automobilima, a upropastilo ih je forsiranje wankel motora...

21. kolovoza 1947. umro Ettore Bugatti, legendarni konstruktor i tvorn

Neprestana težnja za savršenstvom brendu Bugatti podarila je besmrtnost, premda je tvornica ugašena nakon II. svjetskog rata. Kultni brend oživio je Volkswagen...

20. kolovoza 1943. rođen Dragan Nikolić, 'Flojd' iz 'Nacionalne klase'

Srpski glumac ostvario i mnogo drugih nezaboravnih uloga, a ljubitelji automobila ponajprije ga pamte po ulozi šarmantnog trkača za volanom crno-žutog 'Fiće', u filmu Gorana Markovića iz 1979.

19. kolovoza 1974. umro Wifredo Ricart, znameniti španjolski konstruk

Rođen 1897., u Alfa Romeu je 1936. zamijenio legendarnog Vittoria Jana. Njegovi su dizajni u Milanu bili vrlo komplicirani trkaći automobili V12 i čak V12...

18. kolovoza 1925. osnovan njemački Ford, koji će kasnije preuzeti eur

Nakon uspješnog pokretanja proizvodnje, 1929., kao reakcija na General Motorsovo preuzimanje Opela, Ford odlučuje otvoriti mnogo veću tvornicu i pokrenuti proizvodnju lokalno specifičnih modela..

Danas nezamislivo: Formulom 1 preko tramvajske pruge

VN Portugala na improviziranoj stazi u Portu imala je neočekivani 'začin'...

Prvi auto od recikliranog materijala? AWZ P70 iz 1955., prethodnik Tra

Briga o ekološkoj podobnosti sprovedena je u djelo 1950-ih u DDR-u, a proslavila se u legendarnom Trabantu, razlog ipak nije bio u ekologiji, nego nestašici strateških materijala...

Aktualni Mercedes-Benz S-klase korijene vuče iz 1954., lijepa priča iz

Od Pontona, Repaša, kultnog W108 i Europskog auta 1974., do posljednje serije W222 iz 2014., koja je upravo redizajnirana, a novi se model očekuje 2022. ...

Ovo niste znali: bicikli Peugeot osvojili su 10 Tour de Francea

Biciklistička momčad 'Francuskog lava' i danas je najuspješnija u povijesti sporta premda je raspuštena davne 1986. Utemeljena je, pak, 1901. ...

Ovo niste znali: Porsche proizvodi najbolje viličare i kokpit Airbusa!

Industrijski transport nije atraktivan, ali je profitabilan - slavni brend iz Zuffenhausena od 1980. surađuje s tvrtkom Linde, a od 1983. i s Airbusom...

Jeste li znali da su prve registarske oznake uveli Francuzi 1893.?

Tek se 1957. dogovorila standardizacija izgleda registarskih oznaka u svijetu. Tri su osnovne veličine, a u Europi se najviše koriste dimenzija 52 x 11 cm